Alla inlägg under oktober 2008

Av Pernilla - 31 oktober 2008 21:33

Nu är idol slut :) Faaan lillkillen ska ut, vad heter han Johan?! värdelös. Aja..

Mamma och dem ska snart komma, dem ska få mitt cd skåp och min hylla, dem har ju stor lägenhet att fylla ut :P Så då ska jag få träffa min lillebror Sammy :D Plus mamma förstås :P Dem är hemma hos min syster madde på kalas nu, så dem skulle komma nu efter idol. Som ni flesta vet så snackar jag inte med Madde mer, inte snackat sedan den 2e augusti (Dagen innan vi åkte till Bulgarien) Vi funkar absolut inte tillsammans, än mindre nu när hennes nye pojkvän är med i hennes bild, han är mytoman. Mytoman är väl när man ljuger och tror sig själv, eller har jag fel!? :P Aja, hon har gjort sitt val. :) Men jag mår inte sämre för det :P Hihi..

Nu är jag ledig fram tills tisdag 15.30, helt jäkla underbart. Fick semester på måndag då jag egentligen skulle jobbat 7-15.30 Thats naaajs! :)

Nu ska jag gå igen, men vi hörs när vi hörs. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 31 oktober 2008 19:58

Jag slutade jobba 15.30 och har i princip legat i min nya soffa ända sen dess förutom promenaderna med Daisy. Hehe. Ligger där med filt och myskläder och tittat på olika serier. Vet inte när jag gjorde det sist, bara slappade och inte behövde tänka på varken städ eller tvätt eller något.. Ahh så skönt :) Nu börjar nog idol också, ska slänga mig på min plats och glo på det med ;P ska nog snart öppna upp min chipspåse :P ångest nu när man börjat träna :/ men vafan.. får sätta ett datum då det blir förbjudet annars funkar det aldrig med mig :P Vad som annars händer i veckan vet jag inte riktigt, imorgon kanske det blir utgång, men vi får se. Micke kanske också kommer snart och glor film med mig, jag är sällskapsberoende, måste alltid ha folk runt omkring mig :P Haha.. Aja, nu ska jag gå. Vi hörs när vi hörs, TakeCare :)


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 31 oktober 2008 17:06

Ja det är jag faktiskt.

Vi träffas så sällan och när vi väl bestämmer oss för att träffas så dyker en fest upp och då är man inte längre intressant. Förstår inte hur man kan orka festa så mycket, och hur man har råd när man inte har jobb. Förstår ingenting. När man frågar om vi ska göra något så är alltid svaret "Har inga pengar" Jo men visst, jag trodde på det för några månader sedan, men inte nu längre. Då har man inte råd med festande, och jag köper inte att man blir bjuden på allt, varje helg. Det gör jag inte! Jag orkar inte jaga henne mer, känns som om det är det ända jag gör. Nej, ett stopp på det. finns bättre vänner.....!!!! eller!?

Nej, nu tänker jag inte ens lägga mer energi på detta skrivandet, än mindre på att göra något åt det.

Ha det bra alla där ute så hörs vi när vi hörs :) TakeCare


-/PussPeki/-


Min gräns för älska har minskat gravt.

Av Pernilla - 31 oktober 2008 14:43

Tjo hoppsan!


Sitter på jobb nu, slutar om 45 min.. Yaaaj! :) Nu väntar man bara ut tiden. jobbat sen sju imorse och jag är så så trött, vet inte varför jag är så extremt trött idag. Men men. hem och vila någon timme sen kanske utgång ikväll eller något.. Får se vad som väntas :)

Nu är jag ledig 3 dagar till, känns helt otroligt härligt men samtidigt ovant, aldrig varit så här mycket ledig på läääänge... hehe.. :)

Men men nu ska jag ut och röka sen servera kaffe sen HEM...!! Ha det bra så hörs vi när vi hörs.. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 30 oktober 2008 21:00

Snart är denna arbetsdagen slutförd :) Jobbat 15.30-21.30, så jag slutar om en halv timme :) Tycker det har varit en skön kväll här på jobb, alldeles lagom mycket att göra :)

Nu har min soffa äntligen kommit :) Ska hem och kika på den.. hihi.. men adrian säger att den är stooor och så fiiiin. så jag får tro på honom än så länge :P Hoppas att det blir bra, men det tror jag alldeles säkert att det blir :)

Imorgon åter jobb 7-15.30 :/ men men.. mååååste jobba nu. Mist så mycket pengar med tanke på semestern och allt.. så nu blir det jobba jobba jobba :)

Nej, nu ska jag ut och röka sen hem och kolla soffan och äta, Adrian har lagat något till mig sa han.. Hihi.. Gott..!! Ha det bra så hörs vi när vi hörs.. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 30 oktober 2008 11:16

färdig med städningen :)

Dammsugat och torkat golven. Jag dammtorkade igår så det behövs ju inte idag också.

Nu ska jag snart ut med vovven min, funderar på att dra ner direkt till affären, har bara en cigg kvar ;/ men faen, jag pallar inte egentligen. Hehe.. Sen vid ett ska jag ner till kommunen och hämta mitt parkeringstillstånd, dem har kommit med ytterligare något sjukt på vårt område, dem tar numera betalt för parkeringsplatserna. Sinnessjukt. Dem har förstört hela åkershus med sina fula nybyggda hus i mitten av alla höghus, det ser sjukt ut. Men men.. och ovanpå det ska dem ta betalt för parkeringarna. Men vi som bor här får gratis såklart, woho. Men våra gäster ska behöva betala :) Thats good. Hmm.... Illa..

så jag ska iallafall hämta det sen. Ahh orkar inte ta mig till byn nu, någon som vill gå och handla cigg till mig? :) hihi..

Nancy kommer inte i helgen, hon ska festa i Ystad. Så det blir vi andra tjejer som får festa istället. men det gör inget.. Jag trivs bra i deras sällskap.. Haha.. vi har riktigt kul tillsammans.. :) Ha..!! :)

Uhh jag undrar när sofforna kommer, hoppas innerligt dem kommer innan halv fyra så jag hinner se dem innan jobb, på min rast kan jag säkert inte lämna jobbet då jag säkerligen är ensam delegerad, som alltid!

Ringde Eslöv igår förresten :):) Vilken tur säger jag bara.

Hon Gunilla jag snackat med och även varit på intervju hos i somras hade diskuterat mig med någon Karin dagen innan jag ringde, men dem trodde att jag var heltidsanställd här i staffanstorp vilket jag inte är, har bara en tjänst på 75%. Så hon blev glad att jag ringde :) så hon ska diskutera med Karin på Fredag då hon var ledig idag.. Som jag sa till Gunilla, finns det något i Eslöv så nappar jag direkt, jag tänker inte vänta mer på Staffanstorp, då säger jag upp mig härifrån och börjar i Eslöv, givetvis. Trött på att bli utnyttjad och inte ens få ett tack då och då! Aja, men nu ska jag fortsätta här hemma, ut med vovven och ner och handla cigg, ingen annan gör det åt mig tydligen ;P ska ringa micke nu och försöka få honom att vakna så han kan komma på kaffe och köpa med sig cigg :P Han var ju med oss igår och handlade och "glömde" kortet. Haha.. så jag betala hans mat, så han skulle köpa cigg för det istället :P Aja, nu ska jag ringa och se om han vaknar. han är svårväckt..!! Ha det bra så hörs vi när vi hörs! TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 30 oktober 2008 10:07

God morgon på er!


Vaknade för en liten stund sedan, Adrian hade gjort kaffe.

Adrian gick precis, han ska till Ystad idag och göra något skolarbete med några skolkamrater. Så han blir nog borta hela dagen :( Men men..

Ikväll jobbar jag, 15.30-21.30 Känns som pesten nu när man är van vid ledigheten. :( Men men, tar någon dag sen har man glömt hur det är att vara ledig :P Fick semester på måndag också förresten :) så jobbar idag och imorgon sen ledig lör-måndag ;) Hihi.. Nästa vecka kommer det igång igen riktigt ordentligt, jobbar många dagar i streck. Men men, bra att komma igång igen. Och jag MÅSTE vända på dygnet igen, men jag vet inte hur. Och jag ska upp 06 imorgon :/ Måste vakna.. Grr..

Sitter och lyssnar på musik nu, ska snart dammsuga. Adrian diskade all disken igår halv tiolv typ :P Micke var också här på en kaffe.

Igår storhandlade vi, minst sagt. 2000:- rök där för mat. Mat suger, Pengar suger :P Aja, äta bör man annars dör man, säger dem!

Vi lämnade sedan bilen i Eslöv igen, sen tog vi buss och tåg hem. Ohh hur ska jag övertala Adrian att ställa på bilen igen? :P Kändes så bekvämt när vi hade bil.. Men men, snart nog har jag nog lyckats ;):)

I helgen.... vad händer då!? Jag vill UT, ska försöka lura hit Nancy ;P hihi.. så vi kan hitta på något, och jag ska få ut Madde också (en kompis från Malmö) hon behöver det..!!

Har träningsvärk sedan i går :/ Mina bröst bara värker.. Hehe.. men men, det ska väl kännas antar jag.. Vi ska träna nu 2-3 ggr veckan, så vi ska träna på lördag igen. Skönt att komma igång med det också.

Soffan kommer IDAG, förstår ni IDAG? Dem har varit så försenade och nu äntligen kommer den idag, som jag fått ringa och tjata. Men den kommer äntligen idag :) Ikväll när jag är på jobb ska ett par komma och kolla våra gamla soffor.. Hoppas dem tar dem så vi slipper ha 2 soffor i lägenheten :P Nej nu ska jag röka sen städa undan.. Vi hörs när vi hörs. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 29 oktober 2008 13:13

Jag hatar att vara uttråkad.. suck..

Bussen går inte försen tio i två, och har absolut ingenting att göra fram tills dess. Orkar inte ta tag i städningen eller diskningen nu innan jag ska iväg. Bara drygt.. Ska ta det efter storhandlingen ikväll. Ska även köpa nya jympaskor idag. Insåg det nu när jag bytat om för träningen, i have to.. Hehe.. Köpte ett par puma jympaskor i Kosovo när jag var där, ni förstår kanske resten? :P dem är inte sönder eller något, men slitna till tusen. Haft den 2 år nu ju.. Aja.. får införskaffa mig ett par nya :)

Det suger att jag ska jobba imorgon också, nu vill man inte tillbaks när man fått smak på ledighet. men man måste ju arbeta, tyvärr.. hehe.. Men men. Nej, nu ska jag ringa Eslöv och snacka lite med dem ang. jobb osv.. Ha det bra så hörs vi när vi hörs. TakeCare


-/PussPeki/-

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards