Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Pernilla - 20 oktober 2008 12:19

Fy katten. Lider med min mamma som fick se det.

Mamma skrev innan på msn "Ambulanser har varit här, jag är fortfarande helt stirrig och ledsen" Jag blev ju helt till mig och undrade vad som hänt henne, är det för hennes sjukdom dem var där?!

Hon skrev att Sammy (lillebror) fått en skruv i halsen och sjönk ihop och var helt blå. Mitt hjärta stannade.. Var är han? hur mår han nu? blev något upprivet i halsen på honom? massamassa frågor.. Mamma ringde 112 och fick besked om hur hon skulle göra, hon vände upp och ner på Sammy och slog honom i ryggen och till slut åkte skruven ut, men han andades inte för det. Så hon var tvungen att göra mun mot mun metoden och till slut började han andas. Gallskrek och grät. Fy vad hemskt. fy. Ambulanden beundrade mamma som klarade pressen och klarade det på egen hand. Men vad gör man som mamma?! Herregud, jag vet inte vad jag tagit mig till om det handlade om mitt barn, eller om jag varit där och sett på. Liten 16 månaders baby sjunker ihop och blir helt blå. Nej fy. Funderar på att åka till Eslöv idag och pussa på lillebror. Vet inte vad jag gjort om det hänt honom något. Elhamdullilah för att han klarade sig <3


Idag kommer Adrian, vid halv två, två eller något. vet inte vad som händer, kanske drar till eslöv som sagt. men vi får se. Jobbet har ringt hela morgonen (Jag ville inte svara för risken finns att dem beordrar in mig idag vilket jag inte vill) Nu precis fick jag ett mess om en förfrågan om jag kan komma 1 timme innan min arbetstid börjar imorgon. men jag bara tänker, varför ska jag göra det? dem ställer inte upp för mig ju (!) jag bad om semester, fick 2 dagar av 3, tycker det är fruktansvärt dåligt med tanke på att jag la in om semester 3 veckor innan. Blir så arg, och ändå slutar dem aldrig be om tjänster. Och jag har alltid varit dum nog att tacka ja. Jag har nog aldrig sagt nej så länge jag minns.. utan alltid ställt upp och varit snällt, men inte ens ett tack får man. Så jag är kluven nu om jag ska ställa upp imorgon eller ej, men känner jag mig rätt så kommer jag tacka ja, som vanligt. Men blir arg och besviken. Vill inte vara snäll mera. men jaa, jag känner mig för väl för att säga nej.


Jobb tisdag och onsdag, ledig torsdag, fredag och lördag. Jobbar söndag sen åter ledig måndag, tisdag och onsdag, jobbar torsdag, fredag ledig lördag söndag :) Nu har ni mitt lyxschema för mina 2 kommande veckor :P hehe..


Ringde idag igen ang. min soffa som skulle dyka upp, dem sa i början av denna veckan, nu heter det slutet av denna veckan eller början på nästa vecka. När fan ska dem bestämma sig? Blir så arg, jag väntar och väntar heela tiden. Grr.. Aja, bara till att vänta och hålla upp tålamodet. Men ack vad dryga dem är..


Nu ska jag gå igen, dricka mitt kaffe och sådant.. Kanske äta frukost?! Ha det bra så hörs vi när vi hörs. TakeCare


-/PussPeki/-


Tänker fortfarande på det förflutna :( <3


Av Pernilla - 20 oktober 2008 00:05

Nu sitter jag här igen :) Jossie har varit här hela kvällen och bara snackat en massa skit, och givetvis en massa vettiga saker också :) Vi har alltid svar på tal och vi sitter aldrig tysta. Vi har alltid något att snacka om, vilket är skönt. Vi är de typiska tjejerna som klarar av självaste tjejsnacket. Eller hur jossie!? Vi snackar om allt ifrån killar till höns. Ni förstår vad jag menar? Det känns skönt.

Jossie, måste bara säga, du är bäst! Vi beslutade idag att vi ska börja gymma tillsammans, vi båda har varit ute efter en gympartner och nu har vi äntligen hittat varann ;P hehe. På måndag ska vi iväg och handla gymkort, ända dagen vi är lediga samtidigt. Vi ska gymma minst 2ggr/veckan till en början. Det ska bli så skönt att komma igång.. guud jag längtar.. :) ska bli så skönt. Vi ska köpa gymkort på 24/7 vilket är bra eftersom vi har oregelbundna arbetstider båda två, så vi kan gymma 3 på eftermiddagen och 3 på natten om vi så önskas. Nej det ska bli gutt :)

Imorgon hoppas jag innerligt att dem kommer med min nya soffa, ringde förra veckan och dem sa i början av nästa vecka. så imorogn eller tisdag borde den vara här. annars ringer jag fan och klagar på dem. Nu har det gått 6 veckor sedan jag beställde soffan så nu får dem banne mig ta och ge hit den till mig :) annars blir jag arg på dem...

Adrian kommer också imorgon.. Vet inte om vi hittar på något eller bara slappar hemma :) Nu sitter jag och lyssnar på the kelly family - an angel. Såå bra :) Ihh..

Nej, nu ska jag gå vidare här. vet dock inte vad jag ska göra ännu :P men det dyker väl upp något.. Ha..!! Ha det bra så hörs vi när vi hörs.. TakeCare


-/PussPeki/-


Jag tänker fortfarande på mitt förflutna, jag önskar jag kunde göra om vissa val, vissa saker....!!!!

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards