Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Pernilla - 8 oktober 2008 22:07

Inte mycket har hänt sen jag skrev sist. Adrian har tagit datorn hela kvällen och pluggat om kommunism :P Jag har servat honom med massa kaffe, chokladmjölk och smörgåsar :) och förståss en massa kärlek :) Han var inte så glad i denna uppgift han skulle göra så jag fick peppa han lite :)

Sen kollade jag på "bonde söker fru". Såg att även en kille sökte en annan kille, lite fräckt att dem tar med det :) Kanske man kommer börja följa detta med!? :P Målade naglarna till programmet med :P fransk manikyr som jag oftast har. När naglarna räcker till :P

Nu ska vi väl se en film eller så när hans uppgift är gjord.. Sen blir de väl sängen!? Båda ska upp 06.30 imorgon så lutar väl mot nattning om ett tag :) Funderar på att hälsa på mamma imorgon :) men vi får se.. Ska nog ta en fika imorgon också efter jobb och plugg. Båda två ska jobba i helgen så han blir kvar i Eslöv imorgon tills på söndag eller måndag :( trist som attans.. Men men :) Bra med lite space ibland.. Eller?

Snackade vidare idag på att bli sambos igen, händer väl snart enligt båda två. Har börjat snacka om möbleringen då :P Han tar ju hit sin tv (som vi köpte tillsammans i vår gamla lägenhet) som vi ska ha i tv rummet och min hänger vi upp på väggen här i sovrummet antar vi.. :) Sen tar vi hans dator och databord hit så vi kan kasta mitt skit. Fick datorn av mamma i somras, värdelös.. hehe. Men köpte dock extra ram minne idag :P så lite snabbare går den.. Finns vissa saker som ska bytas ut när han flyttar hitåt.. Svärföräldrarna ska nog flytta till Malmö snart också till svärfars hus.. Så då funderar Adrian på att även ta sina saker hit istället för dit ;P men när det blir vet man aldrig.. hehe.. Men som han sa, hans hem är här, han är oftast här :P höhö.. Det fungerar mycket bättre mellan oss nu, och det är otroligt skönt. Vi ser hur andra förhållande har det, och då kommer vi snabbt underfull med att vårt inte är så pjåkigt ändå :P när vi gjorde slut förra året var det nog bara för att jag var rädd för att vi hamnat i ett svensson liv, om ni förstår vad jag menar?! Men nu känns det inte alls så. Vi skojar och har kuddkrig som vanligt :) Vi är ett par, men även bästa vänner. Finns ingen som honom, tack och lov! Kan inte dejta två Adrian precis :P

Ihelgen blir de nog bara jobb, ingen aning om vad som händer annars.. men det återstår att se förståss :) Händer alltid något på helgerna.. :)

Nu sitter jag och snackar med Adrians klasskompisar på hans msn :P Pernilla och Daniel.. :P Jaja, lär känna folket som får dras med Adrian hela dagarna :) Men nu ska jag in i tv rummet och gosa ner mig hos Adrian :) Ha det bra så hörs vi när vi hörs :) TakeCare..


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 8 oktober 2008 18:41

Yes i am :)


Jobbat idag, 7-12 :) lyx tid.. kom hem, städade.. dammsög och torka golven och dammade.. Just för att tiden skulle gå så klockan kunde bli 15.20 SNABBARE. Var riktigt jäkla nervös.. Fy.

Jag och Adrian tog bussen till Lund 14.35, var i Lund 14.55 ungefär. Stod utanför citykliniken och tog en cigg, men jag var för uppstressad så vi hann bara röka halva sen slängde vi skitet och gick in. Anmälde oss i kassan och betalade och gick till lilla väntrummet som det hete.

My God, jag var helt skakis och pulsen var uppe i minst 150.. Adrian masserade mig och försökte lugna mig, men såklart funkade inte det. En MANLIG läkare kom och ropa "Pernilla efternamn" Shit...

Gick in på hans kontor och jag förklarade mitt problem sen gick vi in i ett annat rum och han undersökte.. men ALLT såg bra ut :) elhamdulillah...

Jag är frisk :D Ingen cancer, inga cystor INGENTING! efter undersökningen skojade vi lite, läkaren och jag. Han var sjysst.. Sen praktiskt taget sprang jag ut till Adrian med värsta smilet :) men han hade redan då förstått när han hört mig säga med glad ton till läkaren "Tack så mycket, ha det bra, hejdå". Yaaaaaaaaaaaj. Äntligen är denna äckliga oron borta från mitt bröst :) Happy Happy :)

Efter vistelsen på citykliniken bjöd adrian mig på kina mat :) Jummi.. My favourit.. Friterade räkor :P Mmmm..

Min syster ska snart komma på en kaffe :) sen ska Adrian plugga och jag ska hjälpa honom lite :) Hatar att plugga! Grr.. skööönt att slippa det nu :)

Imorgon jobbar jag lyxtid IGEN 7.30-12.30 Najs Najs..

Sen ledig på fredag :) ska iof tvätta 7 på morgonen :/ men jaa.. ledig i varje fall, sen börjar jag inte försen 13.30 på lördag :) Nästa vecka är grymt skön.. :)

Och jag har som sagt lagt in om semester på min och Adrians födelsedagar, men inte fått det beviljat ännu :/ OM jag får det så är jag ledig onsdag efter 13.30 tills nästa torsdag kl 15.30 :) Thats naaajs.. Men det är ett tag tills dess :P begärt semester 24,25 och 26e oktober.. Min födelsedag 24e och Adrians den 26e :) Yaaj..

Nu ska Adrian sno datorn från mig :P Vi hörs när vi hörs :)

Blir film och massa mys ikväll :) i vårt nystädade fina hem :) Ska snart in i duschen med..

Soffan kommer om ca 2 veckor :) Cant wait.......

TakeCare :)<3


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 8 oktober 2008 08:49

Hello!


Igår jobbade jag 13.30-22.00 Adrian kom och hälsade på :)

Men.. Han har fått ont i örat igen, precis som han fick i Bulgarien. Så jag sa "vi åker in till akuten efter jobb" och se där, de gjorde vi..

Vi väntade bara en timme, chock.. brukar annars få vänta timmavis. Men ack, de fick vi inte igår :)

Han kom in till öronläkaren, dem kollade och så.. Och dem fick suga i örat på honom :s Man såg att det gjorde ont, han ville bara hoppa av stolen stackaren :( en höll huvet på honom och en sög.. fy vad äckligt det såg ut.. Och JAG fick se allt på en tv in i örat på honom..  Thats nasty.. Han har tydligen en blåsa på trumhinnan och en infektion i örat.. så han fick AB.. Antibiotika.. Hoppas det går över igen.. så de var tur vi åkte in så han fick behandling direkt.. Det skitet han fick i Bulgarien var ju rena rama skiten tydligen.. han fick också AB där nere men de hjälpte ju inte ett dugg.. så de va bra att han fick svensk vård.. stackaren :( Fy vad ont de gjorde på honom när dem sög ut något från örat :( Usch och fy.. Men nu går han på Ab så de blir väl snart bra igen :)


Idag jobbar jag bara 7-12 :) så ska gå hem om några timmar bara :P najs.. Men fyfan, ska till citykliniken idag :( är så rädd och orolig.. men det ska säkert gå bra.. Låg och grubbla på de igår kväll hur länge som helst innan jag kom till ro :( men jag somnade till sist vilket var huvudsaken :) Adrian är hemma från skolan idag, jag tyckte han gott kunde vara hemma och vila upp sig lite nu efter lägret och efter sjukhusvistelsen igår.. Han ska med mig idag, så det känns tryggare :) Har dock så ont i magen av nervositet :/ aj aj.. Men, snart är väl även detta över.. hoppas jag... Inshallah..


Nu ska jag gå igen, men vi hörs när vi hörs :)

Ikväll ska jag laga lax till mat :) Jummi.. :) TakeCare


-/PussPeki/-


Älskar dig Adrian, och tack för ditt stöd idag! <3<3

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards