Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Förlåt, förlåt, förlåt

Av Pernilla - 7 mars 2009 00:33

Efter många påtryckningar ger jag mig in och skriver :) Har fått en del klagomål nu ;P Sorry mina vänner.. ska försöka bli aningen bättre..


Jaha, den senaste tiden.. Vad har då hänt!? Well, inte så jäkla mycket.. mest jobb och träning.. Jobbar ju en hel del numera, gått upp i tjänst och jobbar lite extra, även på mitt förra jobb. Men pengar blir det av det iallafall :) Jag kan bara drömma efter min nästa lön! Då ska jag köpa en dammsugare. Min nuvarande suger hårt! Numera får Adrian dammsuga för jag har inte tålamod, när jag dammsugar SKA den suga upp varenda liten sak/dammtuss och all grus och skit som hunden släpar in. Men icke min, den protesterar. Så den tar inte exakt allt utan lämnar lite kvar, dock ingen synligt men jag VET att det finns där så jag överlåter det helt till Adrian så sköter jag resten :) tills nya dammsugaren kommer. ska köpa den H2o någonting.. Jaa, ni har säkert sett på reklam och tvshop? den verkar strålande bra :) så den ska vi ha! :D Hihi.. Då ska jag börja dammsuga igen ;P


Träningen går relativt bra nu, tränar minst 1 gång i veckan, men oftast fler ggr förstås. Men jag är nöjd bara det blir av 1 gång......... Hmm...


Imorgon ska jag till Eslöv med frugan, ska hem till Mattias (killen jag tar hand om) och förfesta med honom och hans vänner, sen ska vi till krogen i Eslöv och göra den osäker ;P haha.. Gassan ska stå vakt! :) Adrian och dem kanske kanske ska med.. dock inget säkert än, ni alla vet hur Adrian är!? ;) :P


Nu till en tråkig nyhet. Mina små syskons farmor gick bort igår. Jag har känt henne sen jag var 2 år, så det kändes lite ju, även fast vi inte haft så värst kontakt de senaste åren. Men, jag var där under hela dagen igår, satt vid hennes huvudände med ansiktet riktat mot min sida med mina små systrar bredvid mig, och 5 av hennes barn (min gamla styvfassa inräknat) när hon tog sitt sista andetag. Först andades hon väldigt ytligt, jag kände på pulsen och den var himla svag. Efter en stund ser jag att hon slutat andas, jag försöker känna efter pulsen men den var borta, jag nickar och tittar ner när alla vi tolv personen som var runt sängen börjar stor gråta, alla blev hysteriska när de fått beskedet att pulsen var borta. Jag kollar mot Kaj (vår sjuksköterska) för ett konkret svar, och han säger då att hon är borta. Alla gråter och är helt hysteriska.. Jag gråter lika så, men försöker ändå lugna mina syskon... Personalen stod där inne, även de grät. Det är inte vanligt att så många anhöriga är där när sista stunden är inne. Men detta är väl en väldigt nära familj antar jag. (Ester låg på avdelningen ovanför min) Efter en stund gick vi alla ut, och de gick in och satte på hennes favvo kläder och gjorde henne fin, la en tulpan i högra handen och tände 2 st ljus. Då gick vi alla in och sa farväl, jag tog i hennes kalla, vita hand och sa farväl. Det var en väldigt jobbig och hektiskn kväll! R.I.P Ester Landen!


Nu ska jag röka natta blosset sen till säng :) ska upp i tid imorgon :P Ha de gott folks!


Ses imorgon frugis!! :) Pöss <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 april 2009 10:24

Jag kan inte bestämma mig!   Så just nu skriver jag på;   www.missprekar.blogg.se   Vad tycker ni? ska jag hålla mig där, eller stanna kvar här?   Beslutångest!!! :) ...

Av Pernilla - 23 april 2009 20:36

Min andra blogg är http://missprekar.blogg.se

Av Pernilla - 20 april 2009 08:36

Yes, Måndag idag ja! Jobbat inatt 23-08, det totalt onödiga passet som jag hatar på mitt schema. Jag är den ända som har det, orättvist! :P Slutade åtta imorse, men börjar igen kl 16-08 =( Ihh...   Sitter nu hemma hos mamma (då det inte är lönt att j...

Av Pernilla - 17 april 2009 08:10

Jag vet att jag suger på att skriva blogg numera :P ska försöka bli bättre..   Jobbat inatt, efter 6 härliga lediga dagar. Tog semester förra helgen pga. Jannes 50års fest och för att Emma och nicke skulle komma, men av olika anledningar har vi skju...

Av Pernilla - 9 april 2009 21:30

Åh jag är så fruktansvärt trött på bittra människor. Hela vintern har alla varit så bittra... Är det inte nu när vår/sommarvädret kommer igång som även humöret ska komma igång? Åh bittra människor! Lägg ner.... Bli glada för en gång skull!!!!!!!!!!!!...

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards