Alla inlägg under februari 2009

Av Pernilla - 21 februari 2009 12:02

Halloj Halloj!


Inte skrivit på senaste pga. att jag jobbat så himla mycket... Gick av åtta igår morse, och nu är jag ledig från eslöv ett tag :) Jobbar dock extra här i Staffanstorp ikväll.. Ska bli mysigt och mysa med mina gubbar och tanter ikväll :) Jobbar dock bara 15.30-21.30 :) skön tur..

Nu om ca en halv timme kommer Malin (Pappas fru) och hämtar mig, då ska vi in till Lund och gå på SPA!! :) så jäkla skönt ska det bli.. Vi ska först bada i jaccuzi i 20 min, varmt vatten med massage strålar :) därefter ska vi vå ansiktsbehandling och ansiktsmassage, och sist men definitivt inte minst ska vi få rygg&nack massage i 30 heela minuter. Du kan tro att jag behöver det! :) Ska bli så himla skönt.. Så tänk på mig 13.30 för då börjar mitt lyx :) Är väl hemma vid tre igen, och då ska jag bara snabbt ut med vovven och sen vidare till jobb.. Synd bara att det ska bli så stressigt efteråt :( men vafan, ska bli så skönt så jag ska koppla bort det :)


Nu för tiden har jag och Adrian det så himla bra, vårt förhållande är så himla mycket bättre, vi tjafsar nästan aldrig numera *peppar, peppar, ta i trä* men iallafall... så jag trivs jätte bra nu.. och lägenhetssökandet är i full action, hittar väl något så småningom. Den perfekta lägenheten kommer jag snart hitta! Pappa tycker vi ska se omkring på bostadsrätter, han tror vi tjänar på det. Och tvåorna kostar bara mellan 200.000 och 500.000kr nu. jämför man men priserna innan så tjänar man på det. Hittade en tvåa för 395,000kr, nyrenoverad. Himla tjusig!!! :) Ihh.. Men jag väntar tills jag får fast jobb den 1 maj med att göra något åt saken :P tror jag iallafall.. Hehe.. Nej nu ringde Malin, ska ta ett bloss sen gå ner :) Adrian ska med för han ska till Eslöv nu, men kommer iofs hem ikväll igen :P Ha det bra allihopa! Nu ska jag iväg och njuta! :-):-)


-/Puss Peki/-


Jag är en kluven själ!

Av Pernilla - 8 februari 2009 09:27

Vad detta komma bli en bra dag :)


Har jobbat inatt, 16-08. Så jag har vart ledig nu i 1½ timme :P YaY! :)

Jobbar inatt också 16-08... Men vafan... Jobbar extra denna helgen, så jag ska jobba 3 helger i rad nu :( 2 av dem är snart avklarade :) Men denna helgen får jag MYCKET betalt :) Som ordinarie får man 240% av sin lön i när man jobbar extra på helgerna, så jag var sista utvägen :) Så dem bokade in mig :P Men det är bara bra för mig :) Braa betalt, så jag klagar inte!


Jaha, då var det snart alla <3-dag.. Vad gör man då?! Jo jobbar :) YaY! Så fira med pojkvännen kan man ju inte :) Jobbar nätterna till råga på allt och han jobbar dagar. Så ska nog fira på fredag den 13:e :P Blir säkert skitbra :) Redan köpt presenten :P Hihi..


Vet ni vad jag vill ha?! jag vill verkligen ha en CHIHUAHUA. Jag verkligen verkligen vill. Men Adrian anser att vi ska vänta... FINE FFS! :( Jag vet redan vad hon ska heta, jag ska ha en till tik-. Så mina vovvsingar ska heta Daisy och Stella :) Fint va!? :) Min drömhund och jag ska skaffa henne, snart! Jag lovar.. Snart ser ni bild på henne! Innan detta året är slut ska jag ha min Stella! Där med basta, like it or not!


Nu ska jag gå och göra kaffe åt mamma tills hon vaknar :) Dem vaknar nog alldeles strax. Börjar jobba 16 igen, till 08.. Bläää.. TÄNK "240% av lönen, 240% av lönen" :) Går av 8 imorgon bitti, sen personalmöte 14-16. sen LEDIG TISDAG :) och då ska jag träna och fika med vännerna :) Onsdag jobbar jag 16-16, 24 h pass.. ihh.. sen jobbar jag nätterna i helgen! Mitt veckoschema, varsegod :)  Ha de fint folks!


Missmaddis, jag saknar ditt kaffe multimycket! Imorgon får jag slurka i mig det igen :) hihi..


Over and out - Du betydde så mycket innan! Bytat levnadsätt märker jag!

Av Pernilla - 5 februari 2009 23:15

Halloj!


Då lider denna dagen snart mot sitt slut. Ska snart sova, upp 7 imorgon. Ring gärna och väck mig :) Jobbar 8-16.


Slutade 8 imorse, gick hem till mamma och drack kaffe, sen gick jag och handla present till svärmor som fyller 45 år idag :) Congratz.. Sen åkte jag, mamma, jessica och sammy till staffanstorp, hade lite ärenden där sen drack vi kaffe hemma hos oss :) Vi var i Eslöv igen vid tre, halv fyra och då drack vi åter igen lite kaffe :) Sen åkte vi hem till svärmor och gav våra presenter och en himla fin blombukett :) Åt middag tillsammans och hade tårta som efterrätt, mums :) Mätta blev vi iallafall.. Hon blev jätte glad för presenterna, hon grät :) Och tyckte våra kort var gulliga.. :) Sen pratade jag med Adrians mormor från kosovo, blev inte långvarigt då jag inte är JÄTTE duktig på albanska :P blev ett par snabba ord bara. Hehe.. Nu är jag hemma hos mamma igen, sover här inatt. Blir smidigast så eftersom jag börjar tidigt imorgon..

Helgen består åter bara på jobb jobb jobb..... Jobbar extra denna helgen så jag får kval :) YaY! :)

Imorgon kommer Cassy och krista ner och hälsar på, så dem ska sova hos oss imorgon natt. Kan kanske blir kul :)

Adrian jobbar hela dagen imorgon också, 12-23. Suck.. så hinner inte ses så himla mycket denna helgen. och inte nästa för då jobbar vi båda två igen. Han jobbar dag och jag nätterna. Men vi ses alltid annars ju :)

Nej, nu ska jag bädda och krypa ner under varma täcket :) Vi hörs folks!


Over and out... Fika, Fika, Fika! Jag älskar att fika! :)

Av Pernilla - 5 februari 2009 09:12

Yes, jobbat 18 timmar nu. Känns bra :) Jobbade 14-08. Så jag slutade för drygt en timme sedan.. Imorgon jobbar jag 8-16 och lördag och söndag jobbar jag 16-08 båda dagarna.. Nätterna är bäst tycker jag, konstigt nog :P Men så är det..


Fått min personliga almanacka nu :D As cool är den. Trivs som handen i handsken med den :P Den är fiiin :)


Annars är det inte mycket som hänt, håller hotel i min lägenhet denna veckan :) Elin, en numera ex arbetskollega har sovit hos oss söndag-torsdag. Och imorgon kommer Cassy och Krista och slaggar hos oss. Mysigt, men ansträngande :) Men jag trivs...


Btw, jag har piercat mig :) En mouche (överläppen) trodde aldrig jag skulle våga, men ack vad fel jag hade :) Maddi är ju så grym, hon gjorde de snabbt så jag hann inte backa ur :P Så om ni ska pierca er så ska ni definitivt gå till india på triangeln och be om att få Maddi som piercare, ni som är rädda borde gå till henne. Hon har ett grymt lugnande arbetssätt. Hon är som morfin :) I love heeer! <3


Jag har börjat lyssna äckligt mycket på Akon helt plötsligt, "Keep you much longer" och "Sunny Day" My God, inte illa pinkat :) Blir så glad när jag hör dem, vill bara ta tag i någon och dansa skiten ur dess person :D Haha.. sån är jag!

Skulle egentligen ut på fredag, men 1. Cassy och krista kommer och besöker oss 2. Jag får inte dricka alkohol när jag är ny piercad, illa! Får bli en annan gång :) inget jag trånar efter, vill bara ut och dansa :) Får gå hem till Maddi och dansa till Jason mraz - im yours! :) Yaaj...


Nej, nu ska jag gå.. Mamma och Sammy vaknar väl snart, om inte jag väcker dem innan dess :P Ha!


Over and out - Jag ger upp dig!


I wish i could keep you much longer!

Av Pernilla - 1 februari 2009 19:16

Hejsan Hoppsan!


Äntligen avslutat mitt 24 h pass nu kl 18 :) skönt.. men det gick bra som vanligt.. Vi kollade på the green mile igår. Den är ju så bra :) Vi hade allmänt trevligt :) Vi kom i säng vid tre inatt, och jag steg upp kl tio. Väckte honom vid kvart i elva. Vi var färdiga vid halv ett. kollade en film idag också. Sen åt vi kebab tallrik och han åt pizza.. :D Jummi..


Ikväll ska jag hem (är hemma hos mamma nu) sen kommer Elin ikväll och sover hos oss. Hon mår inte speciellt bra nu för tillfället så juag bjöd hem henne till oss och det blev hon glad för :) så vi ska mysa ikväll och käka gott och se en film eller så. Myspys :)


Skulle bara in här och skriva lite, är lite uttråkad :P

Lyssna på Akon - sunny day så himla bra!!!!! Fastnat ordentligt för den! <3 :)


Over and out - Jag ger upp mitt sökande efter din vänskap!

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards