Alla inlägg under september 2008

Av Pernilla - 30 september 2008 23:03

Uppdatering;


Mjoo, jag skulle egentligen skriva ner hur jag och Adrian träffades, men det finns två anledningar till att jag inte gör det nu;

1. Jag orkar inte, är bara så trött och ska gå och ringa ett samtal nu :)

2. Lönt att göra det? Gå in och läsa och sen bara skriva ner ditt skit. Försöker du göra mig svartsjuk? Helt seriöst? På han? Han är nog den mest omognaste killen i den åldern, och du är inte så gammal du heller så förstår din omognad. Tillägnad till dig!


Skriver en annan dag när jag har mer lust att skriva ner hur vi träffades :) En mysig historia :P


Nu ska jag gå och ringa ett samtal sen ta och käka någonting :) See yaa later alligator! TakeCare!


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 30 september 2008 22:16

Uppdatering;


Ja, nu äntligen är jag hemma från jobb :)

Var nyss ute på promenad med Daisy och passa på att möta Cassy så hon kunde lämna tillbaka min tröja hon lånat.. Kan bara säga att det är inte samma Cassy mer, det erkände hon också. Varför tänker jag inte ens nämna här....


Just nu sitter jag och lyssnar på Radio P4 här på internet, min mamma 2 (Madde) ska vara med i radion :D Varför vet jag inte ännu, men det får jag snart höra ju :) Ska bli najs att höra henne.. hehe.. I helgen var hon även med på en dokumentär i SVT.. Såg den idag på jobb.. :) Lika vacker som vanligt..


Nu ska jag ut och röka, sen fortsätta lyssna :) TakeCare så ses vi när vi ses.


-/Puss Peki/-


På bilden här under är det jag och mamma 2 (Madde) när hon har stylat om mig och hårdsminkat mig till max! Hon är den bästa.. (L)


Av Pernilla - 30 september 2008 20:38

Uppdatering;


Yes, nu sitter jag och Ewa och snackae lite.. Slutar snart :):) Yaaaaj.. Najs.. Är helt slut, trött till tusen.. Men, ska inte klaga.. 50 min kvar bara =)=) Sen jobbar jag 7-14 imorgon, så inte alltför lång dag imorgon :)

På torsdag ska jag egentligen jobba kväll, men jag pratade med chefen idag ang. om jag kunde ta kompledigt på torsdag kväll :) (kompledigt menas med att jag har jobbat extra timmar, så som kommit en stund tidigare eller stannat lite längre eller så, så skriver man upp den tiden som man sen kan ta ut i ledighet eller ta kontant utbetalning :) men jag har tagit det i ledighet, och jag har 6.5 komptimmar denna månaden som jag då kanske kan ta ut på torsdag, en 5.5 timmars tur. så har jag 1 timme över till någonannangång :P) Hoppas bara jag kan ta ledigt så jag och marie kan strossa runt på ikea utan att behöva ha en tid att passa :) Yaaj.. Ska ut och röka nu sen hemåt :) TakeCare.


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 30 september 2008 15:56

Uppdatering;


Ja, är så orolig minst sagt..

Ringde vårdcentralen tidigare idag ang. min smärta vid äggstockarna. Dem rådde mig till citykliniken i Lund. Så nu har jag fått en tid där, nästa onsdag kl 15.20 Adrian ska ta ledigt från skolan och jag jobbar bara till 12 den dagen. usch jag är så orolig att det ska vara något allvarligt =( haft ont nu i över en månad.. så något är fel då väl?! Usch jaa.. Nej, får tänka positivt.. Jag är frisk och kommer förbli så :) Men jag är såååå orolig. Får panik på mig själv, att jag alltid ska vara så orolig för såna här saker.. Men jag hatar nålar, hatar läkare och HATAR sjukhus.. det värsta jag vet.. Har hål i tanden också, men vågar inte gå för den otroligt löjliga nålen.. Nej, ta dig i hampan nu Pernilla och ffs beställ en tid hos tandläkaren och GÅ till citykliniken på din tid och sluta OROA DIG. Så! Nu ska jag gå igen..

Hoppas det inte händer samma sak som sist.. När jag fick det chockande beskedet sist jag uppsökte läkaren :/ Då var jag och Adrian oroliga.. Ja fy! Hemsk månad maj 2007 :'( TakeCare!


-/Puss Peki/-


Elhamdulillah gör så att det inte är något denna gången också :(

Av Pernilla - 30 september 2008 13:59

Uppdatering;


Yes, är på jobbet nu, inte det allra roligaste men vad gör man liksom? Jobba måste man.. tyvärr..

Jobbar med Ewa ikväll, inte sett henne på en månad.. Hon har haft semester hela september, skönt för henne :)

Jahapp, nu blidde de ingen ikea imorgon :(

Marie, en arbetskamrat till mig som jag skulle åka med imorgon fick ta en extra tur. Jag jobbar 7-14 imorgon, och det var bestämt att vi skulle åka därefter eftersom hon var ledig, m en schii fick vi. Hon fick jobba extra istället.. hehe.. Så vi får åka på torsdag förmiddag istället, för jag jobbar inte försen halv fyra på torsdag.. Så vi bestämde torsdag istället :) Najs.. Men fan, vill dit NU.. börjar bli smått otålig :P men men..

Nu ska jag köra upp mina gamlingar på en annan avdelning, underhållning där :) Vi ses när vi ses. TakeCare!


-/Puss Peki/-


Skriver mer sedan..!!

Av Pernilla - 30 september 2008 11:56

Jaa, jag saknar Bulgarien till tusen :(

Var där nu 3:e augusti till den 17:e augusti. Kan inte förstå att det var 1½ månad sedan vi kom HEM. Herregud vad tiden går.. :( Missing it..

Det var så avslappnande..

Gick upp på morgonen, åt buffe på hotellet. Gick till rummet och bytade om till bikini och packade väskan.. Sen låg vi på den fina stranden från ca 10-16. Helt underbart. Och badade en massa i havet och hade det så skönt så.. Blev en aning bruna ;) trots att jag har det så svårt att få lite färg.. hehe.. Sen gick vi och åt, sen upp på rummet och duschade och gjorde oss iordning inför kvällen ;):) Åt alltid ute, iofs var inte maten den bästa, totalt smaklös.. men vi åkte ju inte dit för matens skull :P Sen var det ut och dansa och hade oss :) Det var jag, Adrian och Padde :) Sen träffade vi ett par där också (vi fick kontakt via internet innan vi åkte så vi bestämde oss för att träffas) och se där, det gjorde vi :) Hur kul som helst.. Dem var så gulliga båda två. Men dem bor på Åland :( mellan Finland och sverige.. Så det är det dryga med det hela. Men vi ska ju såklart dit någongång, snart hoppas jag.. Lite äventyr :) sen ska dem sååklart komma hit också och besöka oss :) Ska bli så himla kul.. Saknar dem så mycket..

Det fanns en karusell i Bulgarien som jag och Emma så gärna ville åka (se bild under) men var gång vi kom dit var den stängd, så vi fick iallafall en bild på den.. Haha.. den är höööög :P Höjdskräck ;P

Men nu ska jag gå och äta frukost och dricka kaffe sen duscha innan jobb. Ska tänka en himla massa på bulgarien då också :) TakeCare tills vi ses..


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 30 september 2008 11:20

Uppdatering;


sedan jag skrev sist har jag inte gjort allt för mycket :P

Plockat undan lite smått och bäddat sängen ;P

Har försökt göra något åt min vita polotröja i badkaret, men fläcken är inte borta ännu. Det var mig en envis .... Ska ta med den till jobbet sen och tvätta den i 90* bara för det ;P

Min mamma skickade nyss en massa sms, en massa skvaller :P ska snart ringa henne :) Saknar henne, så det gör ont! Men nu bor hon ju lite närmare så nu lär vi träffas lite mer :) Hon fyller ju år nu den 6:e okt.. Då blir hon.. hmm.. ska tänka.. 44 ? Oj oj oj, det var inte ungdom längre moder. Kommer igår när du var runt 36 eller så :/ då var du ung :D Nu, keerring.. ;P Du vet jag skojar.. Ska väl hem till henne och fira henne smått kan jag tänka mig :)


Den 24 oktober fyller jag år :D Adrian avslöjade igår att han har en överaskning till mig då ;) I wonder what it is.. Hatar överaskningar, vill veta det direkt.. Haha.. men jag är nyfiken på vad det är.. Han säger "Det är något du vill ha, något du aldrig haft, något du aldrig kunnat skaffa" Min efterlängtade chihuahua kanske? ;) Han har tydligen fått en massa tips från klassen. Haha.. Men men..

Sen fyller ju han år den 26:e oktober, vad fasiken ska jag ge honom detta året då? ;/ Förra året frågade jag vad han ville ha månader innan han fyllde år, men sa inte att det var tills hans födelsedag dock. Men då önskade han sig ett teleskop, han har velat ha de i hela sitt liv för han är så facinerad utav stjärnor måne och allt det dära.. Så jag beställde faktiskt en till honom :) Skitbra var den, när vi byggt ihop den såg vi rakt in till grannen, lite häftigt.. Och månen, så vacker! Verkligen.. Men den kostade 2500:- så den ska vara bra! Så de så! Men han blev glad i varje fall och det är det som är meningen :)


Om jag får tråkigt ikväll på jobb och om det är lugnt ska jag skriva om hur jag och Adrian träffades ;) Ska bara komma ihåg att jag ska skriva om det :P Har nog aldrig skrivit ner det, så vi får se om jag kommer ihåg detaljerna ;) Men nu ska jag sätta på mer kaffe, sen ringa mamma :) Vi hörs folks!


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 30 september 2008 09:47

Usch, vaknade för en stund sedan, men jag ville inte. Adrian väckte mig "Jag har hällt upp kaffe till dig". Han skulle till skolan nu, han gick precis. Jag är fruktansvärt trött idag, ingen bra dag alls än så länge. Är så trött. Och jag ska jobba kväll. Det kommer bli pain in the ass. Jobbar säkerligen ensam delegerad också. Det suger. Stress och allt bli fel, får jobba ihjäl mig då. Vill inte, kan inte, har ingen lust. Jaa, som ni hör är det inte min dag idag :)


Du skrev till mig igår, vad vill du av mig? Hur hade du tolkat det? Du hade tolkat det precis som jag. Jag vet det.. Jag skrev att det var missuppfattning, men var det de? Jag vet inte. Och jag orkar inte tänka på de nå mer. Men framtiden får visa vart jag/vi/du hamnar. Låter det rinna av oss.. Ikväll blir det väl diskution mellan oss. Men det är bra, diskutioner kan lösa saker och ting.


Försöker lära Daisy att sova i sin egen säng, inte sova hos mig och Adrian. Det är så mysigt, men så fruktansvärt äckligt egentligen. Hårigt och skit. Nej fy. Jag må sakna henne om nätterna, men det är inte värt att ligga bland en massa hår. Och jag renbäddade igår igen, nu får de va så. Annars fick man byta lakan var/varannan dag. Det är drygt, ooch äckligt.. Och tvättmaskinerna är ju inte helt fräscha efter en tvätt med mina lakan.


Nu fram tills jag börjar jobba 13.30 vet jag inte vad som händer ännu. Dricker kaffe nu och skriver blogg, bara planerat att duscha och fixa min vita polotröja som ligger i badrummet i klor. Se om det har hjälpt, jag tvivlar. Vad fan är det för fläck? ser ut som kaffe fläck, men går det omöjligt bort i tvätten? eller behöver jag köpa rosa vanisch :P Aja, vi ser hur de går.. Fin tröja, så ska göra mitt bästa :) Annars vet jag ikke vart dagen tar mig idag.. Återstår och se.. Ska ringa min pappa också idag :) Inte snackat på ett par dagar.. Kanske skulle äta middag hos pappa i helgen.. Så mysigt.. Och Adrian har också kul. Det är inte som det brukar vara när man hälsar på respektiva föräldrarna, stelt och tråkigt. Tack och lov. Men efter 3 år borde man väl känna svärföräldrarna, eller? Mjoo.. det gör vi i varje fall. Det är najs.. :) Alltid jobbigt i början när man ska hälsa på föräldrarna de första gångerna :P Nervöst.. Men det släpper.. förhoppningsvis :) Nej, nu ska jag ut och röka och förhoppningsvis gör någon nytta, kan inte städa, det är gjort, kan inte tvätta, det är gjort, kan inte renbädda, det är gjort, kan inte putsa förnsterna, det är gjort.. Vad fan ska jag göra? Hittar på någonting :) kanske damma? :D Aja TakeCare hörs senare igen!


-/Puss Peki/-


Btw, denna bilden på mig är ju så het. Jag menar, den posen är väl bara så najs? :P Nej, skämt o sido. Den får duga för detta inlägget. Ciao

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards