Alla inlägg under oktober 2008

Av Pernilla - 5 oktober 2008 00:42

Heejsan!


som sagt vaknade jag seent idag.. Åt frukost och greja..


Dammsög och tvätta golven har jag också gjort idag :) Hihi..

Gick sedan in i duschen och gjorde mig iordning för Jossies ankomst :) Vi skulle laga mat och vara tillsammans idag :) Precis vad vi gjorde.. Vi lagade lax m. potatis :D Gott.. sen efter det satt vi och snackade ett tag och mös.. sen gick vi ner till två kockar och tog varsin "orgasm" :D som drinken heter.. min favorit drink.. Mjölkdrinkar är verkligen for the wind..! :) På två kockar var det inte jätte kul, så vi åkte faktiskt till Lund på kulturen :) Där drack vi bara "Rosa pantern" DEN är också så så god :) Sen nu för ett tag sedan mötte jag upp adrian på stationen och åkte hem :) vi ska äta lite nu tänkte vi :) Han har varit i eslöv i kväll och varit med vännerna där :) Nu ska vi äta! TakeCare


-/Puss Peki/-


Av Pernilla - 4 oktober 2008 14:43

Hej!


Vaknade seeeent idag :( Vaknade inte försen halv två :/ Adrian har försökt väcka mig sedan elva men har inte fått liv i mig.. Han försökte till och med me "Jag har gjort kaffe till dig" men ikke, vaknade inte för det idag.. Hehe.. somna om heela tiden.. ;/ Tröötter idag..

Har nyss ätit frukost, gott :) Nu leker han kurragömma med Daisy.. Haha.. Daisy älskar det dock.. Och hittar honom varje gång :P


Idag vet jag inte riktigt vad som händer, om Jossie ringer så ska vi träffas ett tag och laga mat och sådant, kanske ut på en drink ikväll :P Men det är om hon ringer, så vi får se :) Annars ska jag och Adrian nog in till Eslöv och hem till Paddoe :) Han vi åkte till Bulgarien med, vår bästa kompis! Får se vad som sker idag.. Imorgon kanske vi ska till pappa och käka middag :)


Nu ska jag iallafall dammsuga och torka golven igen :D Ha det fint så länge så hörs vi lite senare.. TakeCare


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 4 oktober 2008 00:38

Hej Hej!


Hoppas allt är bra med er alla mina läsare :) Får bara fler och fler besökare för varje dag som går :) Najs... Thanks alot :)


Jobbade imorse, 7.30-11.30 Helt underbart arbetspass..!!

Kunde det inte alltid varit samma arbetstider och ändå få lika mycket betalt? :P Jag tycker det.. Nu är jag dock ledig tills på måndag, då börjar mig 6 dagars vecka IGEN. Hade en förra veckan också.. Lite drygt.. men jaa :) Jobbar 7-15.30 på måndag.. kunde ju jobbat kväll så hade de känts som längre ledighet :P


Efter jobbet kom madde (mamma 2) på besök. Hon hade en helt underbart fin blombukett med sig :) Taaack Mamma2 :) Drack kaffe och snackade en massa skit till en cigarett och det var mysigt, tyckte jag. Har alltid lika mysigt/kul med henne :)


Sen gick jag ut med Daisy igen och sedan mot bussen. Höll dock på att missa den men hann precis :P Syster Jessica följde också med :) Najs.. Så vi var i eslöv lite innan tre eller så. Gick upp och checka mammas nya place, rätt okej må jag säga :) Kramade och pussade lillebror till tusen (han är 16 månader) sen gick jag, syster och lillebror ner och handlade massa bakelser på bageriet utanför.. Gick upp igen, gosade och busade med lillebror och drack kaffe och åt massa massa gott :) Sjukt gott.. Mammas man kom också hem från jobbet då. Sen gick vi alla ner och handlade lite på coop.. Jag skulle ha dubbelhäftande tejp, men den suger.. verkligen.. Grr.. Sen gick vi hem och lagade mat tillsammans :D Ris m. korv stroganoff.. GOTT! Och som vanligt tvinga mamma i oss alla gurka och tomater till maten.. "Ät nu lite grönt Pernilla, du måste lära dig" Haha.. samma gamla vanliga :P Precis i maten kommer Adrian :P Han åt också lite sen bara snackade vi och hade de skit mysigt.. Sammy (min lillebror) satt i min famn HELA kvällen och bara mös. Aldrig sett honom så.. När någon kallade på honom sprang han till mig med öppna armar och bara skratta, om någon tog honom från min famn sträckte han sig bara efter mig hela tiden.. Han är ju inte helt stabil i sitt gående, så när han skulle springa mot mig i full fart trillar han :( Slår huvet i golvet och börjar as lipa :(Jag tröstade honom och han grät grymt mycket.. jag kollade igenom pannan (där jag trodde han slagit sig) och blåste och hade mig.. Sen efter en stund lugnade han sig.. Tack och lov tänkte jag.. När jag sätter sammy upp på mina knän hör jag bara jessica skrika "Där är BLOD på din tröja Pernilla" Jag tittar ner på min vita polotröja.. "My GOD, fullt med blod" Jag skriker ´helt förskräckligt på mamma och alex kom (hennes man, sammys pappa) och tog honom och kollade på honom.. Jag går efter och ser och då sträcker han åter sig efter mig.. Så alex blev häpen och gav mig honom.. :D:D:D:D Han hade slagit upp läppen :( Usch tyckte så synd om honom.. Han har värsta fläsk läppen nu.. Men han hade tydligen inte alls ont efter att han slutat gråta första gången.. Hehe.. Sen efter det satt han bara i min famn tills han till slut somnade.. La honom i soffan och gick ut och röka med mamma.. Efter nån timme ville jag att han skulle vakna igen ju så jag fick mysa extra med honom innan jag skulle hem :P Så jag väckte honom oskyldigt när mamma inte såg.. "Nej men hej Sammy, har du vaknat nu!?" :D Ha..!! Så åter igen mös vi en massa :D Vid kvart i tio beger vi alla oss till bilen och dem kör mig, Adrian och Jessica hem till Staffanstorp :) Dem kom upp för att kolla min lägenhet, dem tyckte om det :D Alex älskade min matta och tv bänk.. Hihi.. :) Och åter igen satt Sammy i min famn tills dem skulle åka :D Haft en helt underbart mysig dag/kväll med honom :) Han är såå såå söt... Längtar tills nästa gång jag träffar honom :D ska ju ev. dit på måndag eller något.. Mamma fyller 44år då.. GAMMAL :s men tack och lov ser hon inte ut som mer än 30-33 när hon gjort sig iordning :P på min student var hon riktigt vacker......!!!!


Nej, nu ska jag ut och ta natta blosset sen ska vi sova :)

Imorgon kommer Josefin hit och vi två ska ha en mysig dag tillsammans :) Laga mat och bara gosa.. Och Adrian ska hjälpa föräldrarna i malmö.. Men han kommer nog tillbaka sen efteråt :) Söndag är väl inget bestämt ännu tror jag? Eller jo för fasiken, ska ju hem till pappa och käka middag.. Jag tror att vi skulle det iallafall :P Adrian som snackade med pappa igår kväll så får ta ett snack med honom om de :P Ha det bra alla! TakeCare

Btw, inflyttnings/födelsedags fest den 18:e oktober :) Fyller ju år den 24 Oktober :D Då har Adrian en överaskning till mig, undrar vad han nu hittat på? :) Önskar mig dock pengar eller presentkort på ikea ;P Men de lär inte vara överaskningen.. Haha.. Nej, nu SKA jag gå.. Ha de finio!


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 3 oktober 2008 10:00

Ja ffs.. tycker ni är dåliga på att kommentera :P Är några som gjort det, visa roliga och visa grymt irriterande bara.. Men kommentera NU! Oavsett irritation eller roliga kommentarer :) Hörs sen! TakeCare!


-/Puss Pekolensia/-

Av Pernilla - 3 oktober 2008 09:47

Yes, sitter nu på jobbet.. Duschat mina två gamlingar nu :) och morgon arbetet är gjort.. Najs.. :) Har dock förrådet kvar att hämta, men det är vid elva så tid finnes till det :) snart käka frukost här..


Efter jobb ska jag hem och gå ut med hunden, sen ta bussen och tåget till min kära mamma :) Hon bor numera i Eslöv, lite närmare att åka än till Landskrona där hon bodde förut.. Men innan jag beger mig till mamma så ska min mamma 2 (madde) komma upp och fika hos mig :) Ska bli skit trevligt.. Jag har alltid varit hos henne så det är första gången hon ser min nya lägenhet :) Ska bli kul som attans....!


Efter mamma ska jag möta upp Adrian i Eslöv och åka hem till hans mamma och pussa lite på henne :P och på hans bror förståss :P Lilla Dalldinoo.. mitt smeknamn på nörden :P


Gud nådde mig vad jag och Adrian bråkade igår.. Din nörd! Men det är så gott som löst nu :) Huvudvärk till tusen igår efter.. Han försökte hålla om mig när vi la oss "Get your hands off me".. haha.. Men men löst nu.. var dock irriterad på honom imorse med, men blev bra nu :)


Nu ska jag gå, få något vettigt gjort :P Nu ska vi gå och käka mannagrynsgröt :P TakeCare


-/Puss Peki/-


Bilden under är jag och Madde (Hon som ska fika hos mig idag :) )



Av Pernilla - 2 oktober 2008 14:02

Hejsan Hoppsan!


Torsdag idag.. Najs.. snart helg :D

Vaknade vid kvart i tio idag, med Adrian liggande bredvid mig, första tanken var "Wtf ska inte du vara p plugget" men han var riktigt trött idag, så han stannade hemma. Plus, detta är första dagen han varit hemma från skolan sen han började i augusti. godkänt då :P Micke ringde förståss och väckte oss :P Han ville ha kaffe, så efter två minuter ringde vår porttelefon. Hehe.. så jag öppnade med morgonrock :P Haha.. Men han är van.. :) Han kommer ofta hit och luffar :P Micke picke päron p**g :)

Så vi drack kaffe och åt kanelsnäckor mitt på morognen alla tre :) Najs Najs.


Skulle egentligen jobbat ikväll, men tagit kompledigt.. NAJS.. Så är ledig heela dagen idag och jobbar bara 7.30-11.30 imorgon.. sen ledig lördag söndag ;)


På lördag ska jag och Adrian till pappa och käka middag :) Ska bli skitkul att träffa pappa.. var längesedan vi träffade honom :(:( Men syster och hennes idiotiska pojkvän kommer vara där.. Mindre kul. Men det ska dock inte hindra mig från att träffa min papps :) Jag älskar honom!


Nu ska vi snart till ica :) Handla säkerhetsnålar och sån klistergrej, där det är klister på båda sidorna som man sätter upp saker med. Hänger ni med? :P

Ikväll vet jag inte vad som händer.. Vi får se..


Btw, var ju som sagt på ikea igår.. Sååååå kul.. Men fan, blir fattig var gång man är där :( Smällde 4500:- igår så det svider lite i plånkan.. Men vafan.. fick mycket för pengarna :)

Köpte ny tv bänk, ny rya matta, nytt soffbord, lampor, blommor, krukor, filtar, gardinstång och massamassa massa annat.. :) Helt nytt hem.. snart kommer min soffa med :) Finely.. Längtar tills jag kan säga "Fyfan vad jag älskar mig HEM, detta är MITT hem" :) Yaaaj..


Nej, nu ska jag ringa pappa och se så han mår bra idag :) Vi hörs när vi hörs :) TakeCare


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 1 oktober 2008 15:18

Yaaaaj! Äntligen kommer jag till mitt efterlängtade besök på ikea :) Ska handla en massa massa, ska bli shoppoman för en dag :P Najs..

Adrian kommer snart och då ska vi åka direkt :):) Kanske hinner storhandla idag också? :/ Hmm.. Aja.. vi får se om tid finnes :)


Äntligen har jag fått mina papper på soffan jag beställde.. Och det kommer bli fördröjning några dagar.. suck :( hinner nog inte få den tills min inflyttnings/födelsedags fest :( Blää på det.. Kommer iallafall runt den 20:e okt :( Har den iallafall på min födelsedag :) Bra present tycker jag :) Nu ska jag gå! Göra mig iordning innan ikea.. TakeCare


-/Puss Peki/-

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards