Alla inlägg under mars 2009

Av Pernilla - 20 mars 2009 18:59

Ja, har nyss duschat och gjort mig iordning. Ska hem till micke idag istället för att käka ute nancy och jag :) Han ska ha en liten fest.. så nu sitter jag o väntar på frugan som kommer om typ en halv timme..


Nu ska jag gå igen!


Kan man se ut så här ikväll?

Av Pernilla - 20 mars 2009 14:13

Hallåjsan!


Jobbade inatt som sagt. 16-08. Rätt drygt men ett måste ju =)

Nu jobbar jag inte försen på söndag, sånt onödigt pass som bara jag har. 23-08. Lönt? aja..

Efter jobb idag stack jag hem till mamma och drack kaffe, sen stack jag till staffanstorp vid halv elva för jag skulle fixa naglarna halv tolv. Bild kommer under, så ser jag ut. Osminkad och håret är risigt och har väl antagligen kuddabtrycket kvar sen imorse, med andra ord... Inte gjort mig iordning ett dugg! Men ack vad söt jag är ändå :P Nu ska jag möta lillasyster Lizette här utanför, ska med henne hem och dricka kaffe :)


Ikväll blir det viggo med frugan =) Mysigt.. ska bli roligt att gosa med henne ikväll.. :):)


See yaa.. Ciao

Av Pernilla - 19 mars 2009 23:11

Jahapp, sitter på jobbet nu. Han tittar på batman och jag sitter här. Tittar inte frivilligt på batman precis! Nej tack! Klarar mig bra utan..


Som några av er redan vet har Adrian vart på läger 8 dar nu. Extremt jobbiga dagar. Huvudvärk varje dag, ledsen efter honom och orolig för honom. Han var på skidsemester med skolan, och han åkte snowboard för 2e gången i sitt liv, så visst fan var jag orolig :P Han stuckade fingret, stackare! :P MEN han kom hem i onsdags =)) Jag mötte honom på tåget i Lund såklart.. Tog bussen 8 över nio, för han skulle vara inne halv tio, med egen erfarenhet brukar tågen vara försenade. Och så var även min buss denna morgon....!!! Men precis när jag är inne på lunds central hör jag tåget. Snacka om att jag sprang och var andfådd när jag såg honom :P Hoppade på honom bakifrån och pussa och kramade honom. Min stjärna, min hjälte var hemma igen :) Vi gick och köpte varsin kaffe och sen tog vi bussen hem. Han berättade allt och vi mös mös mös... Kom hem och snackade lite sen gick vi för att "sova" Haha!!!! Somnade dock lite senare :P vaknade vid halv tre.. Gick upp och gjorde kaffe och mös mös mös.. sen kom bejzat och hämtade oss och vi stack till eslöv och hälsade på svärföräldrarna ett slag. Då ringde mamma och frågade om vi kunde passa lillebror en stund för dem skulle köra och handla en dator.. Självklart passar vi honom :) Hihi.. åkte och hämtade honom sen hem till svärföräldrarna igen och åt pizza, sen sprang svärmor ner och köpte choklad och kaka :P busade och hade oss och åkte hem till mamma igen vid tio snåret. Tod tåget tio i elva och var hemma vid halv tolv :) Kollade lite tv och mös mös mös sen gick vi och la oss. Jag skulle upp tio för pappas fru Malin skulle hämta mig tolv för hon behövde barnpassning åt min andra lillebror Linus =) Vid halv fyra körde hon mig till jobb för jag började fyra. så nu sitter jag här =) slutar åtta imorgon bitti....


Imorgon (fredag) ska jag ut och käka middag med frugan, ska bli så så mysigt =)=) hihi..


Hmm, vad ska jag nu skriva då?

Ja just ja, jag, Adrian och Daisy ska förmodligen ta över svärmors lägenhet här i Eslöv =) Hon flyttar till Malmö, till Bejzats hus.. Så vi ska ev. ta över hennes lägenhet. En 3a i sallerup (Eslöv) otroligt skönt...... :)

Till sommaren köper vi bostadsrätt, pappa tjatar oändligt.. Och om han vill något sånt extremt så är det en rätt sak att göra.. Jag litar alltid på pappsen! Jag älskar honom! Hihi..


Nej, nu ska jag bädda i bäddsoffan, och vila en stund.. sen ska jag lägga honom och sen sova.. Upp sju imorgon och göra iordning sen slutar jag åtta.. En tjej ska gå bredvid imorgon för att täcka oss när vi är sjuka eller nu till sommaren när vi ska ha semester allihop..


Btw, har tema fest den 4e april kl 20.... För er som inte blivit bjudna säg till! :) Har inte allas nummer antar jag då!! :P

Ska ha AS ROLIGT den dagen!! :)

Och den 11e april ska jan banan (min ex styvfassa) ha sin 50 års fesrtt... Funny bunny :) See ya around folks!!


Over and out!!! jag älskar ..... DIG <3 :)


Skönt att ha dig hemma igen babe, längtar tills vi flyttar till Eslöv :)

Om 1 månad har jag fast tjänst. Vilken frihet! Jahapp! see yaa!!

Av Pernilla - 15 mars 2009 23:58

Vill inte vara kvar här. Allt är skit. Jag mår inte bra! Kan någon hjälpa mig innan jag får panik?? Blää på detta..

Men jag ska övervinna detta! hell yeah! Detta ska inte få knäcka Pernilla! Never.. hjälpen än på väg!


Over and out! Jag mår inte bra, men jag kommer må bra imorgon! Tänk positivt! Hoppas det hjälper!

Ghaaaaa... Galen tjej på denna blogg! Blää och fuck!

Av Pernilla - 10 mars 2009 19:16

Usch.. Adrian åkte för någon timme sen, klass resa. Åka tåg nu i 16 timmar, dem skulle upp till gränsen vid norge eller vad det var och åka skidor och snowboard och sånt... han kommer inte hem försen nästa onsdag, och det är tisdag idag :( Det är sjukt jobbigt när man är van vid att ha honom springandes här hemma.. Och sen bara försvinner han. Jag saknar honom redan..

När han sa hejdå till Daisy höll jag tårarna tillbaka, vill inte gråta framför honom för en sån här sak.. Haha.. följde honom till bussen för han har grymt mycket packning med sig.. Men när han vi sa hejdå så började jag gråta, klarade det itne.. hehe.. han bara skratta åt mig :P när han hoppade på bussen stod vi och snackade genom fönsterrutan på bussen :P Haha.. med tårar i ögonen förstås. Alltså det handlar om en vecka, löjligt men jobbigt :P När bussen åkt i väg grät jag en skvätt när jag gick, sen uppehåll. Så får jag sms "Jag kommer sakna dig zuz puss" Ihh, tårarna flöda igen :P zuz är ett av miljoner smeknamn han har på mig :P när jag kom hem la jag mig i soffan till musik med Daisy och grät med henne... Haha. Vi är töntiga :P Men vi saknar han dock redan! :(:(

Nu ska jag gå igen, nyss duschat.. vi hörs folks!


Babe, du anar inte vilket inflytande du gör in mitt liv, vilken trygghet jag lever i när jag är med dig!! Jag kommer sakna dig sanslöst!! <3 Jag älskar dig!

Av Pernilla - 7 mars 2009 11:58

Yes, då vart de lördag nu då :)


Vaknade vid halv elva imorse, och då åkte Adrian med hans föräldrar till Malmö, de skulle iväg och handla till Adrians hajk på tisdag. Han blir borta en vecka då :( Blää vad tråkigt..

När jag kom upp märkte jag att vi inte hade mjölk, fuck! Utan mjölk inget kaffe. Och kaffe är ett måste på morgonen, eller hur?! Så, jag satt och slagga lite framför tvn, och satt lite vid datorn. Sen tog jag på mig och Daisy och gick ner till affären och köpte mjölk och cigg, sen bar det av till systemet :P Handlade 4 cider och 1 absolut päron. Jummi! :) Nancy är bakfull till tusen idag, så jag hoppas innerligt att hon inte backar ur. Då vet jag inte vad jag gör!!!!!

Men hon sa att hon skulle med så vi får väl se!


Så ikväll bärkar de av till Mattias, sen utgång på krogen. Hoppas på en trevlig kväll :) Nu ska jag gå igen. Dricka mitt efterlängtade kaffe och glo på scrubs :) Ha de gutt folks så hörs vi! Ciao

Av Pernilla - 7 mars 2009 00:33

Efter många påtryckningar ger jag mig in och skriver :) Har fått en del klagomål nu ;P Sorry mina vänner.. ska försöka bli aningen bättre..


Jaha, den senaste tiden.. Vad har då hänt!? Well, inte så jäkla mycket.. mest jobb och träning.. Jobbar ju en hel del numera, gått upp i tjänst och jobbar lite extra, även på mitt förra jobb. Men pengar blir det av det iallafall :) Jag kan bara drömma efter min nästa lön! Då ska jag köpa en dammsugare. Min nuvarande suger hårt! Numera får Adrian dammsuga för jag har inte tålamod, när jag dammsugar SKA den suga upp varenda liten sak/dammtuss och all grus och skit som hunden släpar in. Men icke min, den protesterar. Så den tar inte exakt allt utan lämnar lite kvar, dock ingen synligt men jag VET att det finns där så jag överlåter det helt till Adrian så sköter jag resten :) tills nya dammsugaren kommer. ska köpa den H2o någonting.. Jaa, ni har säkert sett på reklam och tvshop? den verkar strålande bra :) så den ska vi ha! :D Hihi.. Då ska jag börja dammsuga igen ;P


Träningen går relativt bra nu, tränar minst 1 gång i veckan, men oftast fler ggr förstås. Men jag är nöjd bara det blir av 1 gång......... Hmm...


Imorgon ska jag till Eslöv med frugan, ska hem till Mattias (killen jag tar hand om) och förfesta med honom och hans vänner, sen ska vi till krogen i Eslöv och göra den osäker ;P haha.. Gassan ska stå vakt! :) Adrian och dem kanske kanske ska med.. dock inget säkert än, ni alla vet hur Adrian är!? ;) :P


Nu till en tråkig nyhet. Mina små syskons farmor gick bort igår. Jag har känt henne sen jag var 2 år, så det kändes lite ju, även fast vi inte haft så värst kontakt de senaste åren. Men, jag var där under hela dagen igår, satt vid hennes huvudände med ansiktet riktat mot min sida med mina små systrar bredvid mig, och 5 av hennes barn (min gamla styvfassa inräknat) när hon tog sitt sista andetag. Först andades hon väldigt ytligt, jag kände på pulsen och den var himla svag. Efter en stund ser jag att hon slutat andas, jag försöker känna efter pulsen men den var borta, jag nickar och tittar ner när alla vi tolv personen som var runt sängen börjar stor gråta, alla blev hysteriska när de fått beskedet att pulsen var borta. Jag kollar mot Kaj (vår sjuksköterska) för ett konkret svar, och han säger då att hon är borta. Alla gråter och är helt hysteriska.. Jag gråter lika så, men försöker ändå lugna mina syskon... Personalen stod där inne, även de grät. Det är inte vanligt att så många anhöriga är där när sista stunden är inne. Men detta är väl en väldigt nära familj antar jag. (Ester låg på avdelningen ovanför min) Efter en stund gick vi alla ut, och de gick in och satte på hennes favvo kläder och gjorde henne fin, la en tulpan i högra handen och tände 2 st ljus. Då gick vi alla in och sa farväl, jag tog i hennes kalla, vita hand och sa farväl. Det var en väldigt jobbig och hektiskn kväll! R.I.P Ester Landen!


Nu ska jag röka natta blosset sen till säng :) ska upp i tid imorgon :P Ha de gott folks!


Ses imorgon frugis!! :) Pöss <3

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards