Alla inlägg under oktober 2008

Av Pernilla - 12 oktober 2008 22:08

Ja, kom nyss hem ifrån små syskonen. Varit där och druckit kaffe och snackat med jan banan (min gamla styvfassa). Var trevligt, händer inte så ofta dock :/ Men men..

Dagen har varit tuff för mig idag, som ni läst i mitt senaste inlägg. Tänkt och tänkt en massa massa idag och varit ledsen. Men alla har vi såna dagar ibland :) Inte nog med det så har jag fått magkatarr igen. Tack, precis vad jag behövde.. så har tagit tabletter innan ikväll, men har inte hjälpt än. får ta en till snart.. Ska snart ut med Daisy på natt rundan, sen ligga och läsa lite sen sova. Börjar 7 imorgon bitti, känner ju inte alls för det, men vad gör man?! Ibland bara måste man saker, och jag hatar att man måste. Det är inget kul.. Men jaa..

Annars har dagen varit lugn för övrigt.. Skönt att komma hemifrån en stund och tänka på annat.

Nina ska snart skicka en massa bilder från festen i fredags :) får vi se om där blev några bra.. Hehe.. Nu ska jag gå.. Vi hörs när vi hörs.. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 12 oktober 2008 18:28

Ja det är det, men jag måste få skriva av mig. Detta äter mig inifrån och jag mår så dåligt av det. Just denna dagen är skit, vet inte varför just idag. men så är det.

Jag och Adrian har bråkat lite smått idag, så jag var lite ledsen tidigare idag. Och när man är ledsen kommer allt upp som man är ledsen för, eller hur!? Så jag la mig i sängen för att tänka, och satte musiken på högsta volym såklart som jag alltid gör när jag måste tänka på saker och ting.

Så min farfar kom upp, såklart. Han dog för några år sedan, min första familje/släkting som går bort. Givetvis var detta hjärteskärande för mig, jag blev helt förkrossad. Att se min släkt och familj, och framför allt min pappa gråta blod är något som inte borde finnas i min värld. Jag vill inte se på, vill inte se min familj vara ledsna. Absolut inte, hellre mår jag dåligt för dem. Ni tänker säkert samma om era nära&kära?

Iallafall så kom min tanke upp, som jag mått så dåligt över hela året som jag inte kan komma över, jag bara kan inte komma över det. I januari kände jag på mig att något inte riktigt stämde, jag ville äta exakt hela tiden (något jag fastnade för var pringles original) åt en sån vaarje dag hur länge som helst, mina bröst ömma och bara blev större (vilket är en fördel för mig :P ) men jag kände på mig att INGET stämde med min kropp alls.. Så, några dagar efter nyårsafton ringde jag Sladjan heter han, sa till honom att efter jobb måste du köpa ett graviditetstest, och det gjorde han. Jag slutade jobba halv fyra, då kom han och hämtade mig. Nervösa var vi på hemvägen. När vi kom hem begav jag mig till toa, nervös till tusen, men jag hade känt på mig ett tag, några veckor att det var något som inte stämde överens med min kropp. Jag tog graviditetstestet och kallade in sladjan och vi stod och väntade i enorm väntan. kändes mycket längre än 2 min kan jag säga. Och se där, det visade såklart positivt. Man känner sin kropp, man känner när det är något. Sladjans första reaktion var "Vi ska till ungdomsmottagningen imorgon". Och jag tyckte det var enormt oansvarigt och respektlöst gentemot mig just då, så jag stängde in mig i köket i tårar och ringde min mamma, jag pratar om allt med min mamma. Jag förklarade och hon frågade vad jag skulle göra, jag har inte den blekaste aning svarade jag på det. Jag visste ju inte, jag visste ingenting, jag blev rädd samtidigt som jag blev glad men ändå kände jag mig konstig. För det var inte ett barn med Adrian, det var barn med någon jag bara umgåtts med ett tag. Allt kändes skumt.. Vad skulle jag säga till Adrian? Hur skulle han reagera? Jag hade så många frågor som inte kunde besvaras just då. Sladjan kom in i köket när jag och mamma pratat klart, han bad om ursäkt. Nu i efterhand förstår jag hans reaktion, han blev ju också rädd. Han hade gjort en tjej gravid. Vem blir inte rädd? Jag mådde så dåligt och visste varken in eller ut. visste inte vad jag skulle göra, ska jag behålla det....? ska jag inte behålla det...? Jag började se fördelar och nackdelar med det hela, vad var bra om jag behöll det och vad var dåligt osv.. Jag hade bara jobbat i drygt 2 år då, vad blir det då för mammapeng? jaa, som ni läser hade jag enormt mycket frågor som jag grubblade på. Jag och sladjan snackade om vad vi skulle göra, han sa såklart att han inte riktigt var redo att bli pappa än, men att jag fick bestämma. Han skulle ställa upp oavsett vad jag gjorde. Det gjorde det hela ännu svårare, ska jag vara ensam om ett sånt här stort beslut? Jag kunde ju inte ringa Adrian och snacka ut med honom, han skulle ju flyga i taket. Jag var så rädd att jag aldrig skulle få se honom igen. Jag beslöt mig för att hålla det hemligt tills jag visste vad jag skulle göra. Jag snackade mycket med Nancy och josefin under den tiden. Jag jobbade inte på 2 månader, jag mådde piss. Jag satt i min lägenhet dag in och dag ut och bara tänkte och tänkte.. Vad ska jag göra? Jag är glad idag att sladjan var vid min sida under hela tiden. Så jag inte satt ensam. Tack för det..!!

Dagen efter jag fick veta att jag var gravid åkte jag, sladjan och mamma in på ungdomsmottagningen i Landskrona för att göra ett nytt graviditetstest för att försäkra oss om att det var sant. Jag och mamma går in, sladjan åkte och handla mat till mig. Vi gick in, jag kissade och läkaren gick ifrån rummet för att göra testet. Hon kommer tillbaka och säger "Vill du vara gravid?!" Jag svarade, "Ja, men egentligen inte nu". Hon sa "Du är gravid Pernilla". Och hon började räkna hur långt gången jag var osv. Hon fråga om jag ville göra abort eller behålla barnet, jag svarade bara att jag ville tänka och inte visste något då. Så vi gick.

Efter ett tags tänkande beslöt jag mig för att inte behålla barnet. Jag ringde abortmottagningen och beställde tid. Jag var psykiskt nere, jag har velat ha barn sedan jag var 13 (men aldrig planerat att skaffa barn tidigt). Jag älskar barn, jag vill verkligen ha mitt eget barn. Jag fick en tid till den 17 januari för provtagningar och ultraljud. Min mamma följde med för jag och sladjan hade bråkat dagen innan så jag ville åka med mamma. På ultraljudet visade sig att jag var i 8e veckan. Och i Lund får man bara göra medicinsk abort fram tills vecka 8+3 eller något liknande. Så jag ringde Helsingborg för där kan man göra det upp till 12e veckan tror jag det var. Jag fick ytterligare en tid efter ultraljudet och blodproverna, men tiden dröjdeett par veckor.

Dagen då jag skulle ta min första tablett på aborten, tabletten som skulle avsluta min graviditet. Det var en av de värsta dagarna i mitt liv. Jag började ångra mig på vägen dit, jag ville egentligen inte. Men som sagt, barnet var inte med Adrian. Väl där inne tog jag tabletten efter mycket prat, jag ville bara kräka upp den igen. Men, nu hade jag beslutat mig för detta. Jag skulle komma tillbaka igen 2 dagar sedan för självaste aborten.

Jag kom dit på onsdagen (då var jag i vecka 12). Hon gav mig stora nättrosor och visade var min toalett var och var bindorna låg osv. Jag fick ett eget rum med tv och en säng. Sladjan var med och nancy. Jag fick 3 eller 4 tabletter jag skulle svälja och 2 st jag skulle ha någon annanstans. Den första timmen skulle jag ligga ner, och det gjorde jag. Jag tog tabletterna vid 08.50 Vid 09.45 fick jag kraftigt ont i magen, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag höll nancy och sladjan i händerna och kramade om dem hårt som f*n. Jag ville bara springa ifrån, jag ville inte vara med om detta. Jag ville inte döda mitt framtida barn. Men det var ju alldeles försent för att ändra mig. Efter ett tag gick den otroliga smärtan över, jag ville inte larma för då skulle dem gett mig en morfin spruta, och det ville jag absolut inte ha. Efter ett tag gick vi ner och fika, jag mådde så dåligt. vi röka och hade oss och jag ville inte upp i min sjukhus säng igen, jag gick hellre runt. Jag hade rätt ont, men ville inte klaga. Mitt fel jag får skylla mig själv att jag hade smärta. Jag var totalt oansvarig och kommer aldrig kunna förlåta mig själv för vad jag gjort. Det låter kanske löjligt, men jag kan bara inte. Vi stannade till två, och då hade blödningen satt igång rejält så jag böna sjuksköterskan att jag skulle få åka hem. Och det fick vi till slut. jag fick några värktabletter hem, citadon och sånt om ifall att smärtan skulle bli olidlig igen. Vi åkte hem, sen gick vi hem till mamma. Jag var så ledsen, men jag ville inte visa det. Jag ville vara stark, för det var MITT eget fel. Jag gick på toaletten på ovanvåningen. (Varning för känsliga läsare). Jag gick som sagt på toaletten för att kissa, men det kom mer än så. Jag kände att något var där, precis där. Så jag krysta till lite för det kändes konstigt. En stor klump forsla ur mig och jag blev livrädd och kolla ner i toastolen. Jag förstod att det var fostret, jag ville titta men samtidigt inte. Jag beslöt mig för att inte titta. Jag spolade och gick ut och slängde mig i mammas säng, jag grät, jag grät blod då. Jag kallade efter mamma och hon kom uppspringande "Vad är det, vad är det?" Jag berättade för mamma med sorgen och tårarna jag hade. Jag var så ledsen, helt förkrossad. Jag ångrade mig, jag dödade mitt eget barn. Jag ser abort som otroligt oansvarigt och man borde egentligen inte få göra det om det inte gällde livet. Tycker jag.. 3 veckor senare skulle jag på återbesök för att kolla så allt var borta. Tog nytt graviditets test och det visade negativt. Kändes skumt, där hade jag varit gravid i 3 månader, helt plötsligt ingenting. Kändes hemskt, JAG kände mig hemsk framför allt. Jag skämdes för läkarna, jag skämdes för mamma, jag skämdes för allt folk. Efter detta mådde jag fortfarande så dåligt "Vad fan har jag gjort!?!?" Var min tanke var gång jag vaknade upp. Helvete. På onsdagen gjorde jag aborten, dum som jag var gick jag ut med min syster på fredagen i Landskrona för att "glömma" det för en kväll. Men det slutade illa. min syster och jag började bråka, då brast det för mig. Jag dunkade huvet i betongen ett antal gånger i ren panik. Min syster kallade mig sjuk i huvet, och det kan jag erkänna, det var jag under dem månaderna. jag ville bara skada mig själv för vad jag gjort. Idiotiska lilla jag kan inte tänka. Jag forsla i mig cider och red bull vodka hela kvällen, det slutade med att jag inte kom ihåg ett dugg från det att vi lämnade diskot tills jag vaknade dagen därpå. Helt sjukt, första gången jag fått minnesluckor. Jag beskyllde min syster för att ha ätit min sista magnum som låg i frysen (på skoj) men då sa hon att jag hade käkat den, eller käkat chokladen på den sen gett resten till systern. Va!?!? Det var riktigt skrämmande, att inte komma ihåg. Sen dess har jag inte druckit alls lika mycket, sen dess har jag enorm respekt för spriten. Jag hade även ett sår i pannan sen jag smällde huvet i väggen. Helt sjukt. men det kom jag ju ihåg, de va tidigare på kvällen. Dagen efter skulle jag på jessicas 20 års fest. Men jag mådde pyton. Jag hade riktigt krämpor i magen så jag grät, jag var rädd att det var i samband med aborten som jag hade så ont i magen. Min syster ville åka till akuten, men jag ville avvakta. Men så ont har jag nog aldrig haft i magen sedan den dagen. Fy.

Nancy och cassy övertalade mig att följa med till Jessicas fest, men det ångrar jag inte. Jag hade jätte kul. Tack och lov.

Nu har ni fått lite mer utav mig som jag egentligen inte ville skulle komma ut, men jag var tvungen för jag har mått piss idag och bara legat och tänkt på det.

I augusti skulle jag blivit mamma, och jag känner mig illa till mods när jag tänker på det. Jag skulle varit mamma. Fy vad jag ångrar mig nu. Varför gjorde jag det!? Något jag aldrig kommer få svar på.

Nu ska jag hem till små syskonen och dricka kaffe och få annat att tänka på.


-/PussPeki/-


Det hemskaste med detta är, sen jag var 13 år har jag sagt till min mamma att jag skulle ha barn innan jag fyllde 21 år för jag ville vara en ung mamma. Jag skulle fått mitt barn i augusti, jag fyller 21 i oktober. Det känns som om jag svikit ödet.

Av Pernilla - 12 oktober 2008 14:05

Var precis ute på långrunda med Daisy. Hon bajsa mitt på gatan framför allt folk. Alltid likadant. Haha.. så pinsamt.. Aja, alla måste väl bajsa någonstans :P Nu ska jag snart in i duschen och göra mig iordning. sen mot eslöv antagligen.. om jag orkar. Om jag inte är hemma för sent så ska jag städa idag, orkar inte just för tillfället. Då blir det städning imorgon istället efter jobb. Skönt att denna helgen är över, ledig nästa helg ju :D Ska ev. ha min inflyttnings/födelsedagsfest på lördag så :) Och eventuellt får jag min semester om 2 veckor. så då har jag inte mycket jobb dessa två veckorna :) plus, blir ledig i 7 dagar i streck i såna fall om jag får semester :) så jag hoppas..

Vet ännu inte om Adrian ska med hem ikväll eller om han stannar i eslöv inatt också. Annars kommer han ju imorgon :) Han kanske ska upp till Falun nästa helg, till hans kompis som fyller år, på samma dag som jag ;P jag är också bjuden upp dit, men om jag nu ska ha fest då så passar det sig kanske inte att jag är där uppe när folket står utanför min dörr :P men om jag nu ska ha fest den 25:e istället kan de hända att jag åker med upp :) vi får helt enkelt se.

Guud, det är så skönt att skolan är över :D så naajs. jag bara tänker tillbaka i tiden när jag pluggade och det knyter sig i magen direkt, var så otroligt skoltrött så det var inte sant. Men men.. nu är det över och det glädjer mig något enormt :)

Vet inte riktigt vad jag mer ska skriva, det är bara så skönt att knappa på datorn ibland att man skriver en massa strunt :P men jaa.. älskar ju att skriva på datorn så det är ju bra!?

Snackade med pappa idag också, allt var bra med honom. Han höll på i vinden med någonting, att han inte lugnar sig och vilar upp sig istället. Aja, mår han bättre av att sysselsätta sig så är väl det en typ av tillfrisknad för honom :) Saknar honom dock och måste snart åka och hälsa på honom. Om inget annat så syns vi ju på mitt och Adrians kalas om mindre än 2 veckor :) ska ju även ha kalas för släkt/familj :) så vi ska väl bjuda på mat eller så. Vi ska ju såklart även bjuda Adrians familj. så vi ska ha ett litet kalas med bådas familjer.. Kommer bli trevligt :) dem har ju träffats förr, förutom farmor och gubben har inte träffat dem..

Men jag ska ju bjuda alla, farmor, gubben, mormor hennes pojkvän, mamma m. familj och pappa m. familj, och Adrians familj. Ska bli så trevligt så :) Nej, nu ska jag iväg och göra lite nytta innan jag hoppar in i duschen och gör mig redo för Eslöv resan :D Ha det fint alla så hörs vi när vi hörs! TakeCare..


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 12 oktober 2008 13:35

Ja nu ska jag gå hem :) så skönt.. denna dagen har gått snabbt och det är ju skönt på jobbet när det går snabbt :) väntar bara på Lisa nu som börjar nu halv två, men hon skickade mess 3 inatt och fråga om hon kunde komma fem minuter för sent för bussarna går galet på helgerna.. haha.. klart det är okej, fem minuter är väl ingenting.. Hon bor i Lund så. Men hon dyker väl snart upp =) vet inte om vi tar en kaffe eller något innan jag går hem.. måste hem och städa och ut med vovven och så.. sen bege mig mot eslöv :) Nu ska jag gå och invänta Lisa :) ha det fint.. hörs när vi hörs.. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 12 oktober 2008 10:58

Jaa, kl är elva nu och har varit på jobb sen kl sju. tiden har gått fort idag, skönt är ju det :) slutar om 2½ timme.. najs..

Efter jobb ska jag hem till Daisy och vi ska på promenad.. Därefter kanske jag ska till eslöv och lämna Adrians fotbollsskor för han har lämnat dem hemma och han ska spela fotboll ikväll. så jag passar på att hälsa på mamma igen då nu när hon bor i Eslöv :)

Vet inte om Adrian följer med hem efter fotbollen. håller på att snacka nu på msn.. men men vi får se :)

Nu ska jag jobba vidare, snart slut på denna arbetsdagen också :) Ha det bra så hörs vi när vi hörs.. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 12 oktober 2008 06:47

Ja, nu har jag varit ute med Daisy. Rätt skönt att promenera på morgonen faktiskt. I mörkret och när det blåser lite lätt. Ne, det var skönt faktiskt :) Nu är kl tio i sju snart, så ska gå till jobbet nu. Jag är lite trött men inte alltför trött. Och det är skönt de dagarna man är det. Lite piggare än vanligt :) Adrian ringde vid tio över sex, han jobbar inatt så han slutar 8. så ska ringa och väcka honom 7.20 hehe.. sån deal vi har, ringa och väcka varann :P Nää, måste kila nu. men vi hörs när vi hörs. TakeCare

Ha en bra dag idag :) vilodagen idag..


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 12 oktober 2008 06:28

God Morgon God Morgon!

Hoppas ni alla sovit gott precis som jag har gjort :)

Sovit så gott att jag gärna hade velat somna om igen.

Somnade redan vid tolv igår, störtskönt att äntligen somna lite tidigare än vanligt. Nu är snart min hel jobbad :) jobbar bara idag 7-13.30 och imorgon 7-14. sen är det bara möte på tisdag 14-15.30 för övrigt ledig :) Härligt.. Så jobbar jag bara mån, tors och fredag denna veckan :D förutom mötet på 1½ timme, men räknar inte det som en arbetsdag :P

Nu ska jag ut med Daisy sen bege mig till jobbet :) Hoppas dagen går snabbt idag.

När jag kommer hem ska jag stor städa.. annars vet jag inte riktigt vad som händer, det tar ju en stor del utav dagen till städningen. Adrian kanske kommer idag med :D men tror att han väntar tills imorgon. Då slutar vi båda rätt så precis likadant.. :) najs.. Nej, ska bege mig nu. Ha det bra så hörs vi när vi hörs. skriver sen.. TakeCare


-/PussPeki/-

Av Pernilla - 11 oktober 2008 23:08

Ja, tidig kväll för mig idag :) skönt att det händer ibland.. går ju oftast inte och lägger mig innan tolv trots att jag ska upp 06. Men idag ska jag :) Hihi.. ska lägga mig nu och läsa mer ifrån min bok "Snälla pappa, nej". Den är så braa.. tips till läsare :) Nu ska jag sova så natti på er och sov gott :) TakeCare


-/PussPeki/-


Längtar tills på måndag då min älskling kommer hem igen :) OM han inte spelar fotboll imorgon, kommer han redan då :) Naajs! <3 Älskar honom. Över 3 år tillsammans nu.. <3

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards