Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Pernilla - 11 oktober 2008 23:08

Ja, tidig kväll för mig idag :) skönt att det händer ibland.. går ju oftast inte och lägger mig innan tolv trots att jag ska upp 06. Men idag ska jag :) Hihi.. ska lägga mig nu och läsa mer ifrån min bok "Snälla pappa, nej". Den är så braa.. tips till läsare :) Nu ska jag sova så natti på er och sov gott :) TakeCare


-/PussPeki/-


Längtar tills på måndag då min älskling kommer hem igen :) OM han inte spelar fotboll imorgon, kommer han redan då :) Naajs! <3 Älskar honom. Över 3 år tillsammans nu.. <3

Av Pernilla - 11 oktober 2008 22:16

Ja det är jag!

Jobbat idag 13.30-22.00 så är rätt så sliten nu. imorgon börjar jag 07 dessutom. inte det roligaste att jobba kväll sen morgon dagen därpå. Men så är vården :) Kanske valde fel utbildning?! Aja, to late att ändra sig just i nutid iallafall.. :)

Idag jobbade jag med Louise, min barndomsvän. Vi var bästa vänner sedan vi började i tredje klass till, jaa.. vi började väl glida isär i 7an eller 8an eller något. tror jag!? eller de måste varit senare. Iallafall.. :) Vi räknade ut idag att vi känt varann i 13 år, 13 ÅR! Helt sanslöst länge. Vi är 21 år båda två och vi var ju inte gamla när vi lärde känna varann, när vi blev bästa vänner och umgicks 24/7 i flera år. Men som sagt, har väl glidit ifrån varann lite? Men det är fortfarande saker vi har ihop, eller hur loys? ;) Haha.. våra gamla tricks.. Detvar trevligt idag iallafall :)

Imorgon jobbar jag som sagt 7-13.30 efter de blir det storstädning igen.. är TRÖTT på hundhår nu.. finns överallt, exakt hela tiden. trots att man dammsugar varenda dag. aja.. har valt det själv.

Terese från jobbet kom också in idag och hälsade på med sin lilla valp :) (Hon är sjukskriven men förhoppningsvis kommer hon snart tillbaka igen :) ) Hon jobbar tyvärr inte på min avdelning :/ Men hon är så go och jag saknar att ha henne omkring :) Så hon var där en stund, 1-1½ timme eller något. Var riktigt trevligt :)

Nu ska jag gå och äta något, kurrar lite smått i magen så... antar att jag är lite hungrig :) äta, sen läsa en bok sen sova :) Ha de fint folks! TakeCare


-/PussPeki/-


(Jag hoppas innerligt inte att du skriver om mig, att det är mig det handlar om. Då blir jag inte glad på dig.)

Av Pernilla - 11 oktober 2008 02:41

Herregud, det är såå många som läser min blogg ser jag, varför kommenterar ni inte?!?! Dåååligt mina vänner, dååligt :) Aja, natti :)

Av Pernilla - 11 oktober 2008 02:36

Städat undan lite sedan sist jag skrev här, renbäddat sängen och vikt all tvätt som jag tvättade tidigare idag. Fem maskiner, helt sjukligt mycket tvätt idag :/ men skönt nu när det är gjort iallafall :)

Dempisch (dennis) var här precis och röka en cigg och snackade lite.. läste tidningen gjorde vi också :P sån "kändis" tidning. Jag bor i hus nr 9 och han i hus nr 13 så det är nära och bra :) Najs med vänner som man praktiskt taget bor granne med, kan man lura hit dem när man bli uttråkad :P de var iof hans idè att komma upp och snacka lite.. men ändå.. hehe..

Nu ska jag lägga mig, antingen kolla en film "serving Sara" eller läsa lite i boken. Har beslutsångest.. men det lutar mest mot boken, orkar ändå inte se en hel film nu. Påbörjade dock filmen i förrgår, men somnade alldeles i början av filmen. så får ge den ett till försök innan jag ger upp :) Vi hörs imorgon när jag vaknat. Vaknar dock inte före elva då jag ska jobba hela attans eftermiddagen + kvällen :( 13.30-22.00 är den värsta turen. Känns som om man är på jobbet hela dagen! Sen jobbar jag iof bara 7-13.30 på söndag :) Najs.. Nu ska jag sova. Vi hörs när vi hörs. TakeCare


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 11 oktober 2008 00:58

Heej Heej :)


Kom nyss hem, varit på långrunda med Daisy :) Myyspyys..

Hade de riktigt trevligt hos nina :D tills micke nördade.. Han ville hem redan vid halv tio, men de ville såklart inte jag och det förstod ju han. Så han erbjöd sig att hämta mig när jag var klart :) Han ringde halv tolv, jag är skittrött och ska sova snart. Är du klar!? Hmm, första lediga dag på 1½ månad, och han undra om jag var klar kvart i tolv? Klart inte, men han ville absolut gå och lägga sig så jag hade ju inget val :( så han hämtade mig vid tolv.. trist men sant.

Så nu sitter jag hemma :) ska snart läsa lite på min bok, helt inne i den. Ville egentligen ta fram den redan på festen, men hur social är man då!? :P Passar sig inte riktigt kanske.. så får passa på nu. Jobba imorgon 13.30-22.00 vill inte :( men men.. måste :) ska logga in nu på "jobbsidan" och kolla om jag fått semster, vilket han säkert inte kollat igenom (chefen) aja.. har säkert mycket att göra, får jag hoppas annars vet jag inte vad det är som tar sån tid.

När jag satt i bilen nu ikväll på väg hem, gissa vem som ringde!? Jo, Arpi. Deet var ett tag sedan. Eller jaa, han ringde mig för 2 veckor sedan eller så och snackade.. riktigt trevligt att börjat snacka med honom igen :) Hans flickvän låg och sov. hehe.. men men.. anyway så var de kul att snacka med honom igen, snacka en massa gamla minnen och så.. Najs..

Nu ska jag gå och äta något sen kallar sängen och min bok :) ska läsa en del idag, vill få den färdig läst :)

Boken heter förresten inte "nej pappa, nej" som jag trodde, den heter "snälla pappa, nej" Tack för påminnelsen :) Hade helt läst fel på titeln.. :P Sånt som händer.. Nej, orkar inte skriva mer nu. ska ringa Adrian nu och säga god natt :) Vill bara säga tack till alla som finns där för mig <3 och tacka Gud för att jag är frisk som jag länge trott att jag inte var :) Happy Happy. Som jag och Adrian alltid sjunger och dansar till "Im so happy with my flowers" (från simpsson) hände en rolig händelse när vi bodde tillsammans. Jag hade en massa blommor på vår veranda som jag älskade. satt alltid där ute med hööög musik och bara sjöng och skötte om mina blommor :D så skulle vi iväg någonstans, minns inte var.. antagligen svärföräldrarna, så kom jag dansande och sjöng just "im so happy with my flowers" så sa adrian direkt "sett simpsson eller!?" men jag hade aldrig sett just det avsnittet, men han mindes det. Haha lite komiskt :)

Skulle bara skriva en annan komisk sak.

2003 tror jag att det var, va jag tillsammans med en som hete Arpi, han fyller år den 25 okt, och Adrian (min nuvarande såklart) fyller år den 26e okt, och JAG fyller år den 24e okt.. är det inte komiskt? 24e, 25e och 26e oktober :P aja.. ska ha inflyttnings/födelsedagsfest den 18e eller 25e okt som sagt. allt hänger på chefen om jag får semester eller inte :P om jag får semester blir det ev. den 25e oktober, annars blir det redan nästa helg den 18e.. I let you know :) Nu ska jag gå.. vi hörs när vi hörs :) TakeCare :)


-/PussPeki/-

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards