Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Pernilla - 6 oktober 2008 20:08

Min älskade C  ..!!


Du är en så otroligt stark tjej, tror inte du insett det själv.

Med den barndomen du haft, då är det inte lätt att gå vidare..

Men du har gått vidare, du har egen lägenhet, du har ett jobb, hund, partner etc. Men du ser inte var du åstadkommit hittills. Så mycket glädje du sprider ut runt omkring dig.

C , vi har känt varann i 7-8 år, jag ser och har hört vad du genomlidigt, vi har inte exakt samma barndom, men samma smärta. Mitt förflutna hänger i nacken på mig, och har förstått att din sitter bakom dig. Mitt förflutna har kommit i fatt mig för längesedan och tryckt ner mig, men jag har klättrat upp igen. Tror inte ditt förflutna har väckt dig, kommit i kapp dig försen nu och att du omedvetet tänker på det och hänger upp dig. Det trycker ner dig nu, men du kommer snart upp på benen igen. Jag vet inte hur jag ska hjälpa dig, har du verkligen den viljan att sluta? Det är bara du som bestämmer, bara du som kan göra något åt det. Med allas stöd. Vi finns bakom dig, natt som dag, i vått och torrt. Alltid.

Du är som en stängd bok, du öppnar dig inte om din problem eller beskymmer som du borde. Du har hållt i dig alla dina tankar i alla år, och nu är det ifatt dig. Även om du inte tror att det är så, så är det så. Jag känner igen mig själv i det. Och jag tror att innerst inne vet du det själv, och du vet själv varför du gör som du gör i dagens läge. Men jag finns här, alltid. Du har alltid öppnat dig för mig, alltid erkänt dina brister och problem för mig. Och jag har i alla år vi känt varann haft min famn öppen för just dig, och så kommer det alltid att vara! C , Hoppas att du gör som du sa till mig i telefon, hoppas att du gör det imorgon och att du är den tjejen som är en stark och ståtlig kvinna! J

ag älskar dig C och jag kommer vara för evigt stolt över dig om du klarar detta! Jag finns bakom dig. Bara titta bakom dig så är mitt tryne där :) Puss min älskade vän! <3<3 Du har ett hjärta av Guld om du sätter den sidan till..!!!

Av Pernilla - 6 oktober 2008 19:15

Ja fy vad ont jag har nu :(

Tur jag ska till läkaren på onsdag och få reda på vad det är..!

Det jag snackar om har några av er läst om, mina äggstockar.

Får bara ont emellanåt, absolut inte hela tiden. Har kommit underfull med att det gör extra ont om jag burit något tungt, men som nu.. Jag har väldigt väldigt ont och jag har inte burit något? Det började när jag låg i soffan och tittade på tvn Hmm? sen dess har jag bara diskat.. det är inte att bära tungt väl?! Grr.. Känns som en kniv rakt in i magen eller något.. Dö obehagligt.. Må det inte vara något. Jag har inte tid, lust eller ork till att det ska vara något nu :'( Usch är dö orolig för att det SKA vara något, och jag förutsätter alltid att det är det värsta som det kan vara.. Som t.ex cancer :( Adrian är så van, så fort jag har ont någonstans så säger Adrian, "Ja, du har cancer Pernilla" Grr.. jag är löjlig och totalt naiv.

Nej, nu ska jag gå och röka sen kolla om det finns någon film till ikväll, är så in i bombens uttråkad så jag vet inte om jag ska ut och springa eller om jag bara ska sätta mig i ett hörn och tjura och tycka synd om mig!?

Men röka ska jag i varje fall göra nu :) och kanske proppa i mig en smärtstillande trots att jag inte vill :/ Adrian kommer hem imorgon igen, men saknar han så mycket redan :( Var jobbigt när alex körde Adrian hem från mamma igår :/ fick inget riktigt adjöss när päronen stod i nacken och stod på tur att krama honom hejdå :P Nej nu så.. Vi hörs när vi hörs! TakeCare


-/Puss Pernilla/-

Av Pernilla - 6 oktober 2008 14:54

Ja nu är min arbetsdag snart slut :) ska bara servera kaffe sen adjöss tills imorgon :P

Jag är lagom trött nu :P men jag har fått gjort en himla massa idag faktiskt.. skönt :) så nu har jag inte mycket kvar att göra resterande av veckan :) Najs..


Idag la jag in om semester 24-26e oktober :) jag fyller ju år 24 oktober och Adrian den 26e oktober :) så vill vara ledig den helgen så att vi kan hitta på något :) Hoppas innerligt att chefen beviljar det bara :/ men när jag snackade med honom i telefon så lät han inte helt omöjlig på tonen :) så man får hoppas :) Längtar så tills min födelsedag, är så nyfiken på vad Adrian ska överaska mig med :P:P hehe.. NAJS!

Nej, nu ska jag servera kaffe sen him :) Micke kommer kanske på kaffe sen :P Hihi.. Vi hörs när vi hörs.. TakeCare


-/Puss Peki/-

Av Pernilla - 6 oktober 2008 11:31

Hej igen


Inte mycket som hänt sedan sist jag skrev här..

Har dock fått mycket gjort på jobbet idag :) Najs..


Usch, jag vill hitta på något idag.. börjar inte försen halv två imorgon så ska inte upp tidigt direkt.. Aja hittar säkert något att hitta på som alltid :)

Har rast nu från jobb.. najs :) passar på att sitta här då också.. :P slutar inte försen halv fyra idag så med andra ord är det en lång dag idag.. men men.. så är denna dagen också gjord :) Har en sex dagars vecka denna veckan med :/ jobbar hela veckan förutom fredag, det bästa är att jag börjar inte försen halv två på lördag så det är najs =) hinner ändå göra något på fredagen då :D


Nu ska jag ut och röka och läsa tidningen innan jag börjar igen :P och får inte missa våra bästa år idag.. :P har fastnat helt totalt i det igen, tyvärr för programmet suger ju ändå. Från levande till död, från död till levande, hallå? Men iallafall så ska jag gå nu :) ska snart servera maten. Ha det bra så ses vi när vi ses :) takeCare


-/Puss Pernilla/-

Av Pernilla - 6 oktober 2008 08:26

Hejsan!


Idag är det måndag, usch.. Söndagar och måndagar är inte mina favoritdagar precis.. :( Men, man måste genomgå även dessa dagar varje vecka :)

Idag jobbar jag 7-15.30 Skönt att det är morgon och inte kväll.. känns som om hela dagen är förstörd när man jobbar kväll :/ Imorgon jobbar jag 13.30-22.00 sen onsdag och torsdag jobbar jag också dag :) sen ledig fredag :) jobbar dock helgen :/ suck.. Men jaa.. :)

Nästa helg igen, den 18:e ska jag ha inflyttnings/födelsedagsfest :) Blir en heeeel del människor.. men det ska bli kul.. sen utgång på kvällen tror jag :) Najs.. Längtar tills min soffa kommer........


Igår var jag och Adrian hemma hos mamma och firade henne :) hon fyller 44år idag :) Grattis mom <3<3 Vi köpte med oss en tårta som vi åt efter middagen som få var tacos :D Mums.. sen fick hon sin present förståss :) lizette (syster) var också med igår.. Sen tog vi bussen hem på kvällen.. Adrian stannade i Eslöv då han ska på läger idag.. Ute i skogen, då lär vi inte kunna snacka då det inte finns täckning där :( men jaa, han kommer imorgon eller på onsdag :P på onsdag träffas vi iallafall då han följer med mig till sjukhuset :( usch, vill inte..!! Men måste..


Idag vet jag ännu inte vad som händer, ska diska och städa iallafall och ner och kolla tvätt tid åtminstonde :P

Ska ringa och anmäla till staffanstorps hus nu ang. min spis.. den klyddar.. grr.. Hoppas jag får en ny :P Haha.. Fått en ny kyl och frys också.. den är riktigt nice. Alla som sett den tycker den är grymt fin, och det är den med.. faktiskt! :)


Men nu ska jag in och duscha min boende :) Ha det fint alla så hörs vi lite senare.. TakeCare


-/Puss Peki/-


Grattis mamma! Me Love You <3

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards