Alla inlägg under november 2008

Av Pernilla - 4 november 2008 14:18

Gud, det är så skönt när man är färdig städad. Luktar så fräscht och man vill aldrig lämna sitt hem! :) inte jag iallafall.. När jag städat klart tänkte jag, what the fuck, varför inte möblera om i sovrummet?! så det gjorde jag. Blev mycket bättre, plus jag fick upp mina tavlor där :) Nu är det nästan färdig möblerat i hela lägenheten. Ska bara ta in vitrinskåpet i sovrummet med, det passar inte riktigt in här i vardagsrummet nu när nya soffan har anlänt. Men det får jag och Adrian fixa imorgon. Kan inte bära det helt själv, det väger ton.

Ska köpa en skänk, i högglans svart. Att ha här i vardagsrummet, sen är det nog färdigt här inne.. Tror jag. Har bara tavlor kvar sen att köpa, men det kan man ta efter hand ju. Nu känns detta som mitt hem :) i min etta innan kändes det absolut inte som mitt hem :/ litet och jävligt. Men nu har jag stort och skönt och massa plats :) Och jag får plats med min stora svarta divan soffa också, ett stort plus... Nej, nu trivs jag! :) Skulle dock egentligen vilja tapetsera om, men det pallar jag inte. Haha man är aldrig nöjd :/ Jag var nere på staffanstorps hus och frågade om inglasad balkong, så jag fick papperna idag om beställning. Får prata med Adrian ikväll om det, det kostar 125:- mer i månaden, men är det verkligen värt det? För att ha inglasad balkong. Hyran här är ju inte den minsta heller. Men vi får se.. Ska som sagt snacka med Adrian om det. Fick nyss ett mess från Adrian att han inte kommer försen senare ikväll för att det var något i skolan som behövde bli klart sen skulle ha posta ett brev i Lund innan han beger sig hem.. Hinner då inte träffa honom innan jobb :( Men han kommer ju komma inom jobb innan han går hem, brukar han oftast göra :) Har tagit fram fiskgratäng till honom som han kan tillaga. Och givetvis har jag fått skriva ner hur man tillagar en fiskgratäng för honom, för det är ju SÅ svårt :P (Det är en färdiggjord till och med) :P Aja, män.................................

Nu ska jag väl dricka upp mitt kaffe och göra mig iordning... Gud, ni ska se Daisy nu, jag har lämnat balkongdörren öppen och hon står där ute och har hoppat upp på räcket, så hon sitter och tittar ut på allt folk som går, och kommer det en annan hund så morrar hon. Det ser så sött ut.. :) Nu ska jag ut och hålla henne sällskap med en cigg :) Skriver kanske mer sen. Vi hörs när vi hörs.. TakeCare

                                                  
                         | | Kram Pernilla | |

Adrian skickade precis mess igen, han har kallat hit Danne ikväll. Skönt för honom, slipper han sitta ensam när jag är på jobb :) Vi hörs sen... <3

Av Pernilla - 4 november 2008 14:18

Förlåt att jag inte skrev igår efter att jag lovat. :/
Jag, Mamma och Sammy gick ner och handlade cigg på pressbyrån igår, sen gick vi hem igen. Mamma bor precis ovanför pressbyrån så det blev inte till att gå mycket precis :P När vi kom upp slogs en film igång, som vi kollade på typ 10 min, sen tröttnade vi väl på film :P Mamma påbörjade maten, ugnsbakad falukorv och potatis :D:D Jummi.
När maten var klar åt vi lite, sen satte vi oss i soffan och knäppte upp byxorna i stort sett, mätt till tusen. Jag satte mig vid datorn och duella. Haha.. någon sida mamma hittat som man tävlar i frågor med andra människor. Man lär sig dock något ibland :P

Adrian tog bussen till stationen hemifrån, så jag och Sammy gick och möte honom :) Kändes så skönt att komma ut, bara Sammy och jag. Var så mysigt. Vi lekte och skrattade. "Var är Sammy!?" Så la han sina händer över ansiktet och sen bara visa ansiktet helt yberlycklig.. :) "Dääär är Sammy" så skratta han vilt :) Han är helt underbar! Sen kom Adrian och vi gick en lite promenad sen hem till mamma igen. Vi satt där, snackade och så. Sen gick jag och mamma ensamma till konsum och handlade gott :) Nu när jag tränar så försöker jag att inte äta en massa skit. så jag föreslog grönsaksbord. Gurka, morötter och bebismajs med dippa :) men mamma möjde sig inte med, ohh nej.. Hon köpte annat onyttigheter ;P sen drack jag mineralvatten till det :P och dem andra drack läsk.. :) Det var gottit och mysigt.. Sen vid halv elva-elva körde dem oss hem, dem skulle ändå hämta ett cd skåp dem har fått av mig. Skönt att bli av med det :P dem ska även hämta en hylla dem har fått på lördag.

Idag är det den 4 november, innebär att det är 3år och 2 månader för mig och Adrian :P Haha.. Vi blev tillsammans den 4 september 2005. Så det är ett tag nu :P Shit, inne på 4e året nu, helt sjukt vad tiden gått snabbt. Jag och Adrian satt och snacka om det igår, Adrian var lika chockad över att vi var inne på 4e året. Sinnes. Men men.. Så kan det gå :)

Idag ska jag jobba, 15.30-21.30 Lagom lång tur.. så det är skönt :) Imorgon är jag åter igen ledig :P men sen börjar schemat ordentligt igen. Jobbar resten av veckan sen.. Torsdag-fredag, ledig måndag sen jobbar jag tisdag-fredag sen ledig lördag och söndag. Sen får jag ytterligare en vecka med 6 arbetsdagar. Nu vet ni lite om mitt schema också :P
Men innan jag börjar jobba idag 15.30 ska jag fan hinna städa lägenheten. Fullt med hund hår, tack Daisy! Du får allt lära dig dammsuga, inte mammas jobb längre! Du bara hårar ner! :P Diska behövs inte, det gjorde jag igår innan träningen. skönt :) så det är bara damma av, dammsuga och torka golven. går rätt snabbt ju :)
Nej, nu ska jag ut med daisy och sätta på en laddning till av kaffe :) Adrian hade tydligen inte fått liv i mig innan han åkte vid halv elva, trots att jag steg upp tjugo i elva. Kallade på Adrian, men ingen Adrian hemma inte. så jag skickade mess, och han hade kallat på mig 100 ggr men jag var helt väck. Haha... så kaffet var fortfarande varmt när jag steg upp.. :) Naaaajs.. nej, hunden kallar nu.. Vi hörs när vi hörs.. TakeCare

                                                  
              | | Kram Pernilla | |

Av Pernilla - 4 november 2008 14:10

Nej, jag har ändrat mig! Jag stannar kvar på denna bloggen. Den andra var bara jobbig! Nu är jag tillbaks här :)

Av Pernilla - 3 november 2008 14:17

Jaha, nu har jag varit och tränat, tränade faktiskt i 2 timmar idag. Skönt. Därefter åkte jag hem till mamma och nu sitter jag här hemma och vi ska ner till affären nu, mamma ska handla cigg. Sen ska vi käka lite mat, gott.. saknar mammas mat varje dag.. suck..  men men får äta här emellanåt :)

Skriver igen om ca 10 min, mamma har redan tagit på Sammy kläder, så måste rusa nu.. hehe hörs snart <3

Av Pernilla - 3 november 2008 14:17

God morgon på er, hoppas ni alla sovit gott :)
Jag vaknade lite över tio, och kunde inte somna om. Jag skulle stiga upp elva idag, men gick upp halv elva eftersom jag inte kunde somna om. Och Adrian ringde, han skulle egentligen väcka mig kl elva, men han hade nog missat att klockan inte var så mycket än :P

Nu om ca en timme ska jag ta bussen till Lund, ska då träna. sen vet jag ännu inte om Jessica (min lilla syster) kunde passa Daisy ett par timmar. Annars åker jag hem igen, illa tvungen ju. Tanken var att åka till mamma. men syster har inte svarat så vi får se hur det blir :)

Ikväll blir det bio, vet inte vilken film än. Återstår att se. Kanske käkar på restaurang också eller något, men det får vi se hur vi känner för då :)

Men nu ska jag gå, göra mig i ordning och packa väskan. Ha det bra så hörs vi när vi hörs. TakeCare

                                                  
                          | | Kram Pernilla | |

Av Pernilla - 3 november 2008 14:16

Nu säger jag god natt till alla :) Har nyss flätat klart mitt hår, rätt jobbigt för fingrarna att göra så många små flätor :/ helt öm i fingrarna nu. Men vill man vara fin får man lida pin :)
I slutet av denna veckan eller början av nästa vecka kanske jag ska permanenta håret, stora kryllor förstås. Om nu Nathalie kan göra det, återstår att se. Annars får jag hitta en annan :) löser sig säkert.. Men hoppas bara det blir fint så :)
Nu ska jag natta mig och sussa sött på kudden :) Ha det bra alla så hörs vi när vi hörs. TakeCare
Någon film på bio att rekomendera? Skriv kommentarer :)

                                                  
                   | | Kram Pernilla | |

Av Pernilla - 2 november 2008 14:15

Ja allt detta är jobbigt. Allt har kommit tillbaka. Mitt förflutna hinner i kapp mig. Vad ska jag göra? Vad vill jag göra? hur ska jag kunna veta om jag gör/har gjort rätt val? Jag behöver ett tecken, ett tecken på att detta är rätt. Usch vad jobbigt, jag blir galen på mitt tänkade snart. Varför låter jag inte bara saker och ting komma som det vill och skall göra!? Varför hänger jag upp mig på detta? Kan hända att det gäller min framtid och att jag måste göra ett val?! Anyway, får ta mig en riktig funderare och se vad jag vill. Och om jag beslutar mig för att välja det andra, hur vet jag att jag kan få det igen? då kanske jag har förlorat allt. Ja.. som ni läser har jag en del att tänka på, och har en del beslut att ta. Inte dem enklaste besluten heller. Nej, nu ska jag lägga detta åt sidan ikväll och skriva om något annat.

Vad ska jag nu skriva om då? Idag har jag fikat med Nina och Elias, därefter åkte vi hem till dem. Satt och snackade lite och spelade skippo. Sen började Nina med maten och jag och Elias lekte med lera. Mysigt.. :) Jag vill också ha barn, jag älskar barn. Men får nog vänta nåt år till :) Och för den andre delen, jag är så rädd för födseln. Jag vet att jag låter jätte töntig, men jag är liv rädd för födseln. Jag är nålrädd till tusen, och lika rädd för smärtor. Ju mer jag tänker på dessa sakerna, desstu mer känner jag mig feg och hjälplös. Jag vill och orkar inte vara rädd för såna här små saker mer, hur många kvinnor som helst går igenom detta dagligen. Visst finns det komplikationer, men varför skulle det just hända mig? Usch, idag verkar det vara en klagardag :/ men nu vet ni min största farhågor också. Födda barn och nålar/sprutor. Usch och fy för dessa hemska tankar!

Imorgon blir det träning och bio, ska bli skönt. Tog semester från jobb imorgon, så det är najs. Jobbar inte försen halv fyra på tisdag heller :) Skönt är ju det. Måste dock ställa om dygnet lite, numera är jag en nattuggla och jag är så seg på morgonen/middagstid när jag stiger upp. nu för tiden är jag trött all the time. Hade kunnat sova 24/7 non stop. Gud vad skönt.. :) Nu när det är slut med ledigheten (har tagit semester en vecka nu) så måste jag ställa om mig igen. Vet ni något bra sätt? förutom att lägga sig tidigt på kvällen, för det är just det jag inte kan. Hehe. Är alldeles för pigg på kvällarna. Vet inte om det är för att jag tror att allt händer på kvällarna? att jag är "rädd" för att missa allt? Rädd är kanske inte det rätta ordet, men nu förstår säkert vad jag menar!? Kom precis på, jag tror jag vet varför jag är grinig idag. Jag fick min M idag och har en fruktansvärd M-värk ovanpå allt. Men, en gång i månaden får man kanske vara extra grinig? :) Nej, nu ska jag nog slänga mig i sängen och försöka sova! :) Har förresten läst ut boken "Pojken som kallades det", men det finns 2 fortsättningar, så på tisdag när jag ska till jobb smyger jag inom biblioteket och lämnar tillbaka denna boken och lånar bok nr; 2 :) Börjat läsa en del nu, känns skönt. Och en annan anledning till att jag tänker så mycket är kanske för att jag har för mycket "spartime" i mitt liv, jag har ingen direkt hobby försen nu. Mina hobbyer just nu är ju träning och läsning. Kanske är en god start? Får hoppas på det :) Nu ska jag smygkolla här inne på internet lite sen slänga mig i sängen :) Men vi hörs imorgon i varje fall! :) TakeCare
Vill även tacka alla mina trogna läsare :) Kommentera lite oftare bara, det är ni dåliga på! :P Räcker med ett hej eller något så blir jag glad :) Skadar aldrig med nya kontakter heller! :)


                                                  
          | | Puss Pernilla | |

Av Pernilla - 2 november 2008 14:14

Sen sist jag skrev har jag duschat och gjort mig iordning, ska alldeles strax ner till byn och hämta ut pengar till bussen till Lund. :) Ska möta Nina och Elias där, (Ninas son Elias) så vi ska ta en fika och snacka en himla massa, inte träffats på länge :/ men men, det gör det till en pratglad stund iallafall :) Det blir väl mitt vanliga fika ställe, espresso house eller vad hur de nu stavar det :P Där är alltid god vanilia latte :) och såklart, mudcake = kladdkaka. :) så det blir nog där, eller kanske mormors bageri? har varit där också någongång, men dem har ingen latte, men vi ser hur och var vi hamnar :) Därefter ska jag till Eslöv, hem till mamma så kommer väl Adrian dit, eller om jag åker hem till dem. Finns ju buss precis utanför mamma. Men vi får se helt enkelt hur kvällen bär av. Får bara inte missa ensam mamma söker ikväll :P Men min mamma är också tokig i såna program, hennes favorit är dock Efterlyst. men det programmet skrämmer mig, haha.. Sitter jag ensam och kollar det så känns det som om de ska komma på hembesök hos mig, alltså de kriminella, inte tv programmet. Haha.. Känns obehagligt att se det. Och även reklamen, jag är väldigt mörkrädd emellanåt, och kommer reklamen måste jag slå om och tänka på något annat. Haha.. Lilla töntiga jag :) men men.. Nej, nu måste jag ut med hunden igen sen bege mig mot bussen :) Men ha det underbart och hoppas jag får lika många läsare på denna, och en del nya såklart :) Vi hörs när vi hörs. TakeCare!


                                                  
                         | | Puss Pernilla | |


Shit vad jag blev glad nu, fjärilar i magen. Shiit, jag fick ont i magen. Direkt när jag såg det så fick jag ont i magen. Men jag blev glad. Tänker inte dela med mig om detta, förlåt..

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards