Alla inlägg under november 2008

Av Pernilla - 19 november 2008 09:54

Halloj Halloj :)


Vaknade sex imorse, jippi =) Alltid lika kul att stiga upp tidigt :P haha..

Började jobba kl sju, jobbar bara till tolv. vilken lyx jag har idag OCH imorgon då  jag jobbar 7.30-12.30 :):)

Morgon arbetet är klart, skönt är ju det =) När jag slutar kl tolv ska jag inom ica och handla lite till middagen idag.. Ska som sagt göra klyftpotatis och lax.. :) Jummi..

Tog en extra tur på fredag 13.30-21.30, så jobbar nu ända tills tisdag nästa vecka.. aja, jag behöver pengarna till julklapparna och allt därtill :)

Ev. har jag bytat tur den 23/12 då jag ska fira jul hos mamma på kvällen, så Marie J kanske kan jobba kväll så tar jag hennes morgon.. skönt :) inte "firat" jul på 3 år, illa Pernilla!!!

Adrian hörde precis av sig, han har försovit sig tills nu. Great Adrian :) Väckte honom multimånga gånger innan jag gick imorse, men icke!!! Aja.. får se om det blir träning idag, blir lite tajt med tiden.. annars ska vi till 100% ta det imorgon innan fikan med Morgan :)

Nej, ska dricka kaffe nu sen ta en cigg :) men vi hörs när vi hörs..TakeCare


-/KramPeki/-


Ni är fortfarande dåliga på att kommentera :P

Av Pernilla - 18 november 2008 23:54

Slutade jobba kl 22. Kvällen har gått rätt snabbt.. skönt är ju det :) Jobbade med Marie ikväll, en av favoriterna :) Yaaj..


Kom hem, stekte lite ägg till oss :P åt och jag kollade klart på "50 first dates" på tvn.. sen kollade jag 2 avsnitt av "2½ män". Nu är Adrian ute med Daisy, sen ska vi sova.. upp sex imorgon :( suckelisuck..


Imorgon är det jobb, 7-12 därefter gå och handla sen hemåt.. ska göra lax till middag imorgon :) Mums... efter maten ska jag iväg och träna med jossie, äntligen komma igång igen :) nu ska jag göra lite chokladmjölk sen natta mig själv =) men vi hörs när vi hörs.. TakeCare


-/KramPeki/-

Av Pernilla - 17 november 2008 19:03

Min dator har kraschat, så jag bloggar numera bara på jobb. Datorn är konstig, men jag kan hinna med ett blogg då och då kanske :)

Måndag jobbade jag 7-15.30, kom hem och dammsög och rensade ett skåp med alla lönelappar och alla räkningar och sånt, det samlas ju så lätt :) sen somnade jag vid ca 17.15 :s sov ända till halv nio ungefär, gick bara upp och åt lite lätt sen gick jag och la mig vid tio, halv elva igen.. tog en stund innan jag somnade.. sen vaknade jag till av att Adrian gick och la sig vid halv två.. vaknade vid kvart i tio imorse, och då skulle Adrian ge sig iväg till skolan. Hade sovit så mycket så jag kunde inte somna om :P konstigt.. hehe.. steg upp och satte på kaffe. Jag hade lyxen att inte behöva gå ut med Daisy direkt då Adrian vart ute med henne innan han gick :) Thanks babe.. Satt på datorn bara och slöade, sen duschade jag och gick ut med Daisy och kastade pinne i regnet :) blöta blev vi båda två.... :) Sem begav jag mig till jobb halv två.. jobbar idag 13.30-22.00 Den jobbigaste turen.. suuuck.. men men.. får gå =) Imorgon jobbar jag bara 7-12 :D Yaaaj.. ska träna sen på kvällen, inte tränat nu på mer än en vecka, men foten är mycket bättre så får komma igång nu =)

Ikväll är det bara hem och slå på en mysig film med Adrian sen sova.. som sagt upp imrogon bitti kl sex...

Torsdag jobbar jag 7.30-11.30 :):) Skööönaste turen.. hehe... sen därefter ska jag fika med Morgan :) en kille jag träffade i Landskrona, tror jag skrivit om honom här =) ska i varje fall ta en fika med honom efter jobb.. ska bli kul att träffa honom, eller hur morgolina :) Vi har sjukt kul tillsammans :D Nej, nu ska jag gå.. Har dock min rast nu.. men pallar inte sitta här. Adrian kommer nog också om en stund och tar en kaffe kanske.. Men vi hörs när vi hörs... TakeCare


-/KramPeki/-

Av Pernilla - 16 november 2008 01:12

Hejsan hoppsan!


Fick en enormt med sovmorgon idag, vaknade först vi elva, men ville sova en stund till, så jag somnade om och Adrian väckte mig vid halv två.. shit.. då hade han varit ute och lekt med Daisy och så.. skönt att inte behöva gå ut med henne direkt när man vaknar som man oftast måste göra :P


Gjorde oss iordning, duschade och så.. Sen tog vi bussen tio i fem tror jag kl var.. och var hemma hos mamma vid sex ungefär.. Då kom alla mina syskon hit som en överaskning till mamma :) sen kom alex bror (gassan) och hans familj.. Mamma hade bakat äpplepaj :D så vi alla satt och fika med det och tro mig, det var gott!!!!! Adrian är fortarande hemma hos kompisen och snackar ut, han kommer väl snart så vi ska hemåt.. Har spelat yatzy med mamma ikväll också.. myspys =) Och förstås, gosat med lillebror =) han börjar bli såå stor.. och han lär sig allt.. gäller att passa vad man gör eller säger :P


Imorgon händer det nog inte mycket, ska nog tillbaka till Eslöv, om jag inte stannar hemma medans Adrian sticker till fotbollen, han kommer nog efter det.. sent på kvällen dock :P måndag jobbar jag 7-15.30 Suck.. denna kommande veckan vill jag ska vara förbi, snabbt som attans... Jobbar måndag-måndag och bara ledig på fredag. och då ska jag tvätta! Jippi! På onsdag eller torsdag ska jag fika med Morgan =) Lääängesedan man träffades.. Det var mammas gamla granne, som jag lärde känna när jag bodde i Landskrona.. Vi träffades i trappen, och han ville klappa Daisy, sen började vi snacka.. en timme efter knackade det på dörren, då stod han där med sin hund och frågade om vi skulle ta en promenad med hundarna.. Tjaa, why not? Och där lärde vi känna varann :) Trevligt som tusan :) nej nu ska jag gå, ringa Adrian och fråga vart han tar vägen :P Vi hörs när vi hörs.. TakeCare


-/KramPeki/-

Av Pernilla - 15 november 2008 03:03

Fy fabia vad sent denna kvällen blev :/ kl 03.. Sheet.. Aja, ska bli attans skönt att lägga sig i sin renbäddade säng nu när man är så sjukligt trött! :) Längtar tills jag har huvet på kudden ;P Ha det fint så hörs vi när vi hörs.. TakeCare..


-/KramPeki/-

Av Pernilla - 14 november 2008 23:37

Jobbat idag 07.30-11.30 Tvättat 14-18.30 vikt tvätt och lagt i klädkammaren :) Råkade somna vid fem, och Adrian väckte mig vid halv sju.. :s illa.. men han hade gått ner och hämtat den sista tvätten åt mig :) Thanks Baa! :)<3


Kollade tv, "vänner" och sånt.. Därefter gick jag, Adrian och Daisy ner och handla chips, dipp, popcorn och jordnötter :) Mums....

Kom hem, kollade klart idol tillsammans, sen kollade vi på en film på femman, skitbra var den.. Med Harrold Ford tror jag han heter.. Grym skådespelare! Bara legat i soffan och myst hela kvälle, tar bion imorgon efter besöket hos mamma :)


Nu ska jag spela lite quiz på datorn, sen ska vi väl snart sova tror jag.. Fortfarande trött trots att jag sovit ikväll :/ Sovmorgon imorgon :) Naajs.. Ledig nu lördag och söndag.. Sköööönt.. :) Men vi hörs när vi hörs.. TakeCare


-/KramPeki/-

Av Pernilla - 14 november 2008 15:34

Håller på att tvätta nu, började 14. Skönt sen när det är gjort =) Hade dock bara 3 maskiner idag, tvättade för en vecka sedan också. Så inte så mycket som ska vikas =) Mestadels handdukar, sängkläder och underkläder. Och allt det tar jag i 60grader. Har renbäddat idag, så skönt när man lägger sig i en renbäddad säng och när man är nyduschad :) ska duscha precis innan sänggående ikväll :) Myspys....


Jobbade idag som sagt 07.30-11.30 Otroligt skön tur, den bästa turen jag har :) Har nog 1 sånt pass på 6 veckor :/ (har 6 veckors schema) Men skönt när det väl kommer :) Ledig nu fram tills måndag, jobbar då 7-15.30 Blää..


Ikväll blir det nog bio :) ska isånafall se "pineapple express" eller vad den heter. Om vi inte sticker till Eslöv, fan.. beslutsångest... :P får se vad jag väljer sen.. Imorgon ska jag iallafall hem till mamma och hälsa på :) Gosa med lillebror <3 Och Adrian ska träffa en killkompis, dem ska snacka ut. Har varit osams i 1½ år :/ illa.. men dem löser det nog nu :) Bråket var totalt onödigt och omoget.. Men men.. deras problem, inte mitt!


Nu ska jag snart gå och vika tvätt och dammsuga.. Sen ner i tvätten igen.. Adrian ligger här i soffan och vilar, som varje dag :P Liten bebis som behöver sova middag :) väcker honom om en stund! Ha! Ha det bra alla så hörs vi när vi hörs...... TakeCare


-/KramPeki/-


Glöm inte kommentera!


Min bästa vän är försvunnen! Jag har förlorat henne, eller kanske hon som förlorat mig!?

Av Pernilla - 14 november 2008 10:00

God morn god morn!


Hoppas allt är bra med er idag?! :)

Alla tre vaknade kvart i sju imorse, Jag, Adrian och Padde. Satte på kaffe och Adrian gick ut med Daisy. Jag började jobba 7.30 och dem tog bussen då också.


Igår kväll bakade vi alla tre äpplepaj :) Mums.. givetvis med vaniljsås :P kollade på film allihopa, hete något liknande med "coolename is the cleaner" Den var rätt bra, skådespelaren är ju bara så grym :) Skit rolig är han, vet inte vad han heter dock.. Men men, en annna femma :P Gick och la oss vid ett, halv två inatt.. somnade rätt snabbt. Skönt..


Fortfarande ont i foten :( vet i katten vad det är, men är det inte över till måndag så får jag väl åka och röntga skitet...

Måste ringa csn och grandpix idag också.. Suuck..


Btw, har sökt både jobb och bostad i Eslöv...  får svar nästa vecka :) men det är en tjej före mig på jobbet, så tackar hon ja är det adjö med mig, och det är 3 före mig på lägenheten, så det är nog en liten chans.. menmen, bara till att söka vidare då :):) Nu ska jag gå igen, men vi hörs när vi hörs.. Slutar halv tolv idag.. göööött.. Tvätta kl 14.. mindre kul... Kanske bio ikväll, annars tar vi det imorgon.. TakeCare


-/KramPeki/-

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards