Alla inlägg den 2 november 2008

Av Pernilla - 2 november 2008 14:15

Ja allt detta är jobbigt. Allt har kommit tillbaka. Mitt förflutna hinner i kapp mig. Vad ska jag göra? Vad vill jag göra? hur ska jag kunna veta om jag gör/har gjort rätt val? Jag behöver ett tecken, ett tecken på att detta är rätt. Usch vad jobbigt, jag blir galen på mitt tänkade snart. Varför låter jag inte bara saker och ting komma som det vill och skall göra!? Varför hänger jag upp mig på detta? Kan hända att det gäller min framtid och att jag måste göra ett val?! Anyway, får ta mig en riktig funderare och se vad jag vill. Och om jag beslutar mig för att välja det andra, hur vet jag att jag kan få det igen? då kanske jag har förlorat allt. Ja.. som ni läser har jag en del att tänka på, och har en del beslut att ta. Inte dem enklaste besluten heller. Nej, nu ska jag lägga detta åt sidan ikväll och skriva om något annat.

Vad ska jag nu skriva om då? Idag har jag fikat med Nina och Elias, därefter åkte vi hem till dem. Satt och snackade lite och spelade skippo. Sen började Nina med maten och jag och Elias lekte med lera. Mysigt.. :) Jag vill också ha barn, jag älskar barn. Men får nog vänta nåt år till :) Och för den andre delen, jag är så rädd för födseln. Jag vet att jag låter jätte töntig, men jag är liv rädd för födseln. Jag är nålrädd till tusen, och lika rädd för smärtor. Ju mer jag tänker på dessa sakerna, desstu mer känner jag mig feg och hjälplös. Jag vill och orkar inte vara rädd för såna här små saker mer, hur många kvinnor som helst går igenom detta dagligen. Visst finns det komplikationer, men varför skulle det just hända mig? Usch, idag verkar det vara en klagardag :/ men nu vet ni min största farhågor också. Födda barn och nålar/sprutor. Usch och fy för dessa hemska tankar!

Imorgon blir det träning och bio, ska bli skönt. Tog semester från jobb imorgon, så det är najs. Jobbar inte försen halv fyra på tisdag heller :) Skönt är ju det. Måste dock ställa om dygnet lite, numera är jag en nattuggla och jag är så seg på morgonen/middagstid när jag stiger upp. nu för tiden är jag trött all the time. Hade kunnat sova 24/7 non stop. Gud vad skönt.. :) Nu när det är slut med ledigheten (har tagit semester en vecka nu) så måste jag ställa om mig igen. Vet ni något bra sätt? förutom att lägga sig tidigt på kvällen, för det är just det jag inte kan. Hehe. Är alldeles för pigg på kvällarna. Vet inte om det är för att jag tror att allt händer på kvällarna? att jag är "rädd" för att missa allt? Rädd är kanske inte det rätta ordet, men nu förstår säkert vad jag menar!? Kom precis på, jag tror jag vet varför jag är grinig idag. Jag fick min M idag och har en fruktansvärd M-värk ovanpå allt. Men, en gång i månaden får man kanske vara extra grinig? :) Nej, nu ska jag nog slänga mig i sängen och försöka sova! :) Har förresten läst ut boken "Pojken som kallades det", men det finns 2 fortsättningar, så på tisdag när jag ska till jobb smyger jag inom biblioteket och lämnar tillbaka denna boken och lånar bok nr; 2 :) Börjat läsa en del nu, känns skönt. Och en annan anledning till att jag tänker så mycket är kanske för att jag har för mycket "spartime" i mitt liv, jag har ingen direkt hobby försen nu. Mina hobbyer just nu är ju träning och läsning. Kanske är en god start? Får hoppas på det :) Nu ska jag smygkolla här inne på internet lite sen slänga mig i sängen :) Men vi hörs imorgon i varje fall! :) TakeCare
Vill även tacka alla mina trogna läsare :) Kommentera lite oftare bara, det är ni dåliga på! :P Räcker med ett hej eller något så blir jag glad :) Skadar aldrig med nya kontakter heller! :)


                                                  
          | | Puss Pernilla | |

Av Pernilla - 2 november 2008 14:14

Sen sist jag skrev har jag duschat och gjort mig iordning, ska alldeles strax ner till byn och hämta ut pengar till bussen till Lund. :) Ska möta Nina och Elias där, (Ninas son Elias) så vi ska ta en fika och snacka en himla massa, inte träffats på länge :/ men men, det gör det till en pratglad stund iallafall :) Det blir väl mitt vanliga fika ställe, espresso house eller vad hur de nu stavar det :P Där är alltid god vanilia latte :) och såklart, mudcake = kladdkaka. :) så det blir nog där, eller kanske mormors bageri? har varit där också någongång, men dem har ingen latte, men vi ser hur och var vi hamnar :) Därefter ska jag till Eslöv, hem till mamma så kommer väl Adrian dit, eller om jag åker hem till dem. Finns ju buss precis utanför mamma. Men vi får se helt enkelt hur kvällen bär av. Får bara inte missa ensam mamma söker ikväll :P Men min mamma är också tokig i såna program, hennes favorit är dock Efterlyst. men det programmet skrämmer mig, haha.. Sitter jag ensam och kollar det så känns det som om de ska komma på hembesök hos mig, alltså de kriminella, inte tv programmet. Haha.. Känns obehagligt att se det. Och även reklamen, jag är väldigt mörkrädd emellanåt, och kommer reklamen måste jag slå om och tänka på något annat. Haha.. Lilla töntiga jag :) men men.. Nej, nu måste jag ut med hunden igen sen bege mig mot bussen :) Men ha det underbart och hoppas jag får lika många läsare på denna, och en del nya såklart :) Vi hörs när vi hörs. TakeCare!


                                                  
                         | | Puss Pernilla | |


Shit vad jag blev glad nu, fjärilar i magen. Shiit, jag fick ont i magen. Direkt när jag såg det så fick jag ont i magen. Men jag blev glad. Tänker inte dela med mig om detta, förlåt..

Av Pernilla - 2 november 2008 14:13

Nu har jag ätit frukost. Vanilj yoghurt med Start flingor. Jättegott :) Ska ta på mig nu sen ut med Daisy. Sen väntar mitt kaffe :) Snackade precis med Adrian, vi ska nog träffas en stund idag, men han följer inte med hem eftersom det är söndag och det är fotbolls kväll ikväll. Varje söndag hyr Adrian och alla hans fotbolls vänner en lokal i Eslöv. Så dem spelar varje söndag, det är ju kul för dem. Sen kommer han nog gå hem till Padde och lira fotboll på playstation. Pro evolution heter det eller något. Trist men sant.. hehe. Jag brukar vara där uppe ibland, men det är så himla tråkigt. När dem spelar är dem inte direkt kontaktbara. Haha.. Ikväll är det ensam mamma söker väl? :) Tycker faktiskt om det programmet, brukar inte följa sånt men jaa, det får tiden att gå lite :) Imorgon kommer Adrian, ska föreslå att vi går på bio eller något :) Han ringde mig häromdagen och var överlycklig, han hade fått 2 bio biljetter på posten. Haha.. Så vi får ta och gå någondag snart :)

Vet inte riktigt om jag ska hem om till mamma också, och gosa med lill brossan Sammy 16 månader. Han är så så söt och go. Hehe.. Det är alltid så mysigt hos mamma, så avslappnande. Snackar dynga och dricker massa kaffe. Kan hända att det påminner så mycket om när jag bodde hemma? Att jag känner tryggheten av att vara "hemma"? Jag vet inte, men något är det. Men visst saknar man ibland att bo hemma igen, få middag på bordet varje dag, mina kläder tvättade.. Den uppassningen tänker man inte på när man väl bor i det, men när man flyttat hemifrån och inser vad man hade då så uppskattar man det ännu mer. Jag har bott hemifrån i 2 år nu, och jag har helt glömt hur det var att bo hemma, hur det kändes. Men, som 21 åring vill man ha sitt eget, sitt eget liv, val och möjligheter. Och det har jag ju nu, jag gör vad jag vill när jag vill och hur jag vill. Jag hade ju inte precis fått skaffa Daisy om jag bott hemma, eller hur!? massa såna små saker man inte fick göra hemma som man får göra nu. Aja, det var tider då :) Men jag ljuger om jag säger att jag inte saknar det, det gör jag! Ibland.... :)

Nu ska jag gå igen, som sagt ta på mig kläder och promenera ett tag med Daisy. Sen hem och dricka mitt kaffe som är bryggt :) Ha det bra så hörs vi när vi hörs. TakeCare


                                       | | Puss Pernilla | |

Av Pernilla - 2 november 2008 01:38

Japp! då var man hemma igen :)

Har varit hemma hos syskonen ikväll, där befann sig även jannes (min ex styvfassa) 2 systrar och bror som pimpla vin.. så lagom fulla och skojiga blev dem :) Efter några timmar begav dem sig hemåt, eller till en fest rättare sagt. Och då spelade jag och lillbrossan spelet wii :) skitkul spel.. haha.. Bowling och tennis spelade vi. Drack kaffe och snackade en massa skit allihopa :)

Sen nu stack jag hem :)

Innan ikväll stack jag och syster till ica och handlade, hon handlade förstås godis :P och jag får hålla mig till att köpa yoghurt nu för tiden. Nu är det träning och hälsa som gäller ;P

Gick precis nattrundan med Daisy också. I övermorgon firar jag och Adrian 3år och 2 månader tillsammans :P Guud som tiden går, alldeles för snabbt emellanåt. Aja, sånt man får ta :)

Nu ska jag nog slänga mig i soffan och kolla på sex and the city avsnitten :) Ha det underbart så hörs vi när vi hörs! TakeCare


-/PussPeki/-

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards