Alla inlägg den 30 november 2008

Av Pernilla - 30 november 2008 00:35

Jaha, då var denna helgen passerad :( trist men sant.. Tycker helgerna går så himla snabbt och vissa veckor går i snigelfart... Hur kan det komma sig?

Jobbade 7-15.30 i fredags, varit ledig nu hela helgen :):) min långledighet, lör,sön och måndag och börjar inte försen halv två på tisdag, så underbart! Men, nu är min långledighet snart slut.. tiden går för snabbt :( nu dröjer det bara sex veckor tills nästa gång:) hehe.. har ju sex veckors schema.. Men men, sånt man får ta...


Nu är det lite mer än 3 veckor till julafton :) längtar lite smått nu faktiskt :) enda nackdelen med julen är ju faktiskt att handla julklappar till alla, det är inte det billigaste dock :P ska hittills handla 8 st julklappar, vid såna här tillfällen önskar man att man var en liten familj och inte 8 stycken :P haha.. men men, man ska vara glad för alla man har :)


Igår (Lördag) firade vi svärfar som fyllde år.. Istället för kina mat åt vi smörgåstårta, det hör nog lite mer till födelsedagar.. det är ändå så himla gott så inte mig emot :) sen åt vi en stooor choklad tårta till efterrätt :) snacka om att vi alla blev mätta.. Puuuh. Efter firande blir man nästan alltid proppmätt. :) På kvällen stack Adrian hem till Fille och kollade fotboll, och då passade jag på att åka hem till mamma och gosa :) Min lillasyster Jessica har nyss flyttat dit, så hon och hennes pojkvän var också där.. Snackade lite och så.. gjorde inte så mycket, mamma och dem var hos morfar igår och åt middag, så dem var inte hemma försen vid tio typ. Jag kom till mamma redan vid halv nio, då var syrran och hennes pojkvän där redan och 2 av deras vänner.. Jag satt dock bara vid datorn.. Hehe :P


Idag (Söndag) har vi typ bara slappat.. Svärföräldrarna åkte till Malmö igår kväll och sov i svärfars hus.. Dem ska nog flytta dit allihopa efter nyår.. :) Alldin kom och väckte oss vid ett, men vi somna om :P så han väckte oss åter kl två.. Haha.. gick upp då.. Kollade på "ensam hemma" som gick på tvn, sen kom svärföräldrarna hem igen.. Och Aferdita hade köpt kläder som hon stolt visade upp :) och visade vilka kombinationer hon tänkt sig och så, frågade om råd.. hehe.. Sen åt vi middag allihopa..:) förutom Alldin som var hos en kompis :/ Bejzat körde oss till tåget vid halv åtta, så var vi i staffanstorp vid halv nio. Gick hem till Cassy och Krista som haft Daisy över helgen, Daisy var överlycklig över att se oss :):) Lilla tösen. Hehe.. Kollade "sanningens ögonblick" och käkade äpplepaj som dem fixat :) Mums... Sen gick vi hem igen och jag har plockat undan lite.. så nu är här fint igen :)


Imorgon ska jag julpynta :) ska ta upp alla julsakerna från källaren då:) sen på kvällen kommer Cassy och Krista och dricker glögg :) myspys.. Vet inte om jag kanske ska baka pepparkakor och lussebullar imorgon också.. Får se om julstämningen finns där efter julpyntet :) Köpte ju julpyntför 2000:- förra året :/ Galet.. Jag hade ju ingenting och jag handlade precis innan jul, så då är det ju ap dyrt.. Men men.. Nu har man det iallafall :) ska även träna kl 14 :) Ska bli skönt att komma igång :)

Adrian föreslog bio på kvällen, men vi får se om det faller oss i smaken då :)


Nu gick Adrian precis och la sig, ska väl snart också hoppa ner i sängen.. Inte så himla trött nu med tanke på att vi vaknade kl 2 idag.. Får väl sitta här och dega en stund och snacka med allt folk på msn som skriver heela tiden....... Men bara roligt :) Nu ska jag gå, så vi hörs när vi hörs :) TakeCare


-/KramPernilla/-

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards