Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Grattis på Bajram

Av Pernilla - 8 december 2008 12:08

Per harj Bajram :)

Grattis på bajram :)


Vaknade vid kvart i ett idag av att Adrian ringde och frågade var jag höll hus.. Shiiit... jag hade försovit mig, skulle möta Adrian vid två.. hehe.. Jag steg upp och hoppa direkt in i duschen och började göra mig iordning. Han gick och klippte sig så länge :P men han åkte ändå till Staffanstorp så vi kunde slå följe till Eslöv :P så vi var i Eslöv vid fyra ungefär, gick då till affären och köpte sakerna till tårtan som jag lovat svärmor att göra :) Min tårta är eftertraktad :P Svärmor hade gjort pite och potatis och kött som vi skulle käka. Pite är det bästa som finns :) så det var himla gott:) vi alla satt och åt och alla älskar pite så alla slogs om maten:P men alla blev riiikigt mätta.. Tårtan hade jag och Adrian gjort redan innan vi åt, och den blev sjukt fin faktiskt.. :) Som Adrian säger varje gång jag gjort tårta "Denna var nog den godaste" haha.. säger han om alla. Men denna var nog både snyggast och godast som jag gjort.. Alldin frågade vart jag fått kunskap om att göra tårtor, jag är faktiskt självlärd :D Men min mamma hade ett fik när vi var mindre, egen företagare så man har ju tjuvkollat lite där med :P Men mamma gjorde oftast smörgåstårtor, sjukt goda :) Men men, den jag gjorde blev himla god:)

Svärfar kom också såklart:) Och till min häpnad fick vi alla bajram presenter av honom. Han slängde varsin 1000 lapp till oss.. Herregud, blev helt paff. Men mycket mycket snällt. Han är alltid så givmild. Men 1000kr liksom, så han slösade 4000kr bara för att ge oss. Så det var väldans snällt :)

Vi umgicks lite med familjen och så, sen vid tio körde svärmor oss till min mamma så vi gick in och sa hej:) min lillebror är så fäst vid mig, och det känns så himla bra.. Han ville följa med oss hem när vi skulle gå, så han gick och hämta sina skor och ställde sig i den ställningen som om jag skulle sätta på han skorna, så himla sött. Fy vad jag älskar den lilla killen. Må det aldrig hända honom något! Ska göra allt för att han ska vara lycklig!

Letar lägenhet nu i Eslöv.. Måste hitta någonting snart. Min mamma är som sagt sjuk, så jag måste finnas där för henne. Vara i närheten 24/7 så hon känner sig trygg. Det kommer bli jobbigt för mig att alltid vara omkring, men jag måste. Det är min mamma, och hon är den människan som jag respekterar och älskar mest i denna värld. Hon är det bästa jag vet. Det är inte alla som har en mamma, så jag är så lycklig att jag har min hos mig.

Vi åkte hem vid elva från mamma och var hemma vid halv ett, fick vänta ett tag på bussen.. suck. men såntman får ta. Gick ut med Daisy och lät henne springa av sig lite, vi lekte och hade oss och jag gick ner i källaren och kollade tvätt tid, ska tvätta på fredag kväll.. Woohoo.. :) Sen gick vi och la oss.. Nu ska jag gå igen.. Vi hörs när vi hörs.. TakeCare


-/KramPernilla/-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 april 2009 10:24

Jag kan inte bestämma mig!   Så just nu skriver jag på;   www.missprekar.blogg.se   Vad tycker ni? ska jag hålla mig där, eller stanna kvar här?   Beslutångest!!! :) ...

Av Pernilla - 23 april 2009 20:36

Min andra blogg är http://missprekar.blogg.se

Av Pernilla - 20 april 2009 08:36

Yes, Måndag idag ja! Jobbat inatt 23-08, det totalt onödiga passet som jag hatar på mitt schema. Jag är den ända som har det, orättvist! :P Slutade åtta imorse, men börjar igen kl 16-08 =( Ihh...   Sitter nu hemma hos mamma (då det inte är lönt att j...

Av Pernilla - 17 april 2009 08:10

Jag vet att jag suger på att skriva blogg numera :P ska försöka bli bättre..   Jobbat inatt, efter 6 härliga lediga dagar. Tog semester förra helgen pga. Jannes 50års fest och för att Emma och nicke skulle komma, men av olika anledningar har vi skju...

Av Pernilla - 9 april 2009 21:30

Åh jag är så fruktansvärt trött på bittra människor. Hela vintern har alla varit så bittra... Är det inte nu när vår/sommarvädret kommer igång som även humöret ska komma igång? Åh bittra människor! Lägg ner.... Bli glada för en gång skull!!!!!!!!!!!!...

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards