Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Jaha, då var det måndag idag :)

Av Pernilla - 19 januari 2009 23:59

Halloj Halloj!


Helgen är åter förbi, dock jobbat hela helgen. På nya jobbet.

I Fredags jobbade jag 15.30-21.30 på "gamla" jobbet, lördags jobbade jag 16-08 på nya jobbet och söndag jobbade jag 18-08 på nya jobbet :) Gick mycket bra :)

Imorse stannade jag kvar en stund efter det att jag slutat och snackade med Stefan (En av de andra assistenterna) sen gick jag hem till mamma. Lovat att följa med henne och lämna Sammy på dagis :) Så vi gick och lämnade honom sen gick vi till olika affärer och kikade :) Blev dock av med ca 1200kr idag bara på den korta stunden :P Köpte en jacka, en kofta, en skjorta, ett skärp och en tröja till Adrian, ett par strumpor till mamma och ett par inneskor till Sammy :) så fick ganska mycket för pengarna :) Så jag är dundernöjd... :)

Åkte ifrån mamma vid 14 ungefär, mötte upp Adrian på lasarettet i Lund då han skulle på återkontroll för ögat. Det gick bra och operationen var lyckad :)

Åkte till Staffanstorp och gick in om ica, där jag möte först Marie från jobbet. Stod och snackade lite sen var det någon som tog mig i armen och viskade (Gå och jobba med dig) då vart de Laila från jobbet :P Hon gick vidare men möte henne igen längre in i affären så vi stod och snackade lite :) Alltid trevligt...

Gick hem och Adrian gick ut med Daisy medans jag packade in varorna vi inhandlat från ica :) Adrian började därefter göra pannkakor och jag gjorde en tårta :) Lizette kom då förbi (lillasyrran). Vi skämtade och hade oss i köket, så mycket att jag glömde bananerna i tårtan och till råga på allt skallade Adrian mig rakt på kindbenet. Inte nådigt heller må jag säga. Fick ont till tusen och blev röd som en tomat. Men såklart var det inte meningen, han slår inte sin fru :P Då får han smällar tillbaka :P Haha...

Åt pannkakorna och så, och kollade på unga mödrar. Sen gick vi alla tre hem till mamma 2 (missmaddis.com) Hade ap trevligt som vanligt.. Snackade skit, och lite vettiga saker tror jag :P sen kollade vi på en himla bra och nyttig film som alla bör se! "The Secret" Handlar om tänkande och hur vi får det vi vill utav universum, det låter hel konstigt men se den innan ni säger något! Ett tips till er alla.

Nu kom vi hem för en stund sedan, och ska snart ut med vovvsingen. Sen hoppa ner i bingen :) Jag är ledig nu tills TORSDAG. Underbart.. Till råga på allt så jobbar jag ju faktiskt 97 timmar extra denna månaden. Rätt sugit men vafan gör man? Mycket man vill men inte får här i världen, såsom att alltid vara ledig och bara kan shoppa och fika och resa och ha en massa massa skoj! Me want that kind of life! :P

Jobbar denna veckan bara torsdag och fredag på "gamla" jobbet, sen jobbar jag bara söndag och måndag natt på nya jobbet. sen vet jag inte längre än så :P Nästa söndag, sen 1 februari börjar jag permanent på nya jobbet. Känns så konstigt att bara ha 4 arbetsdagar till på mitt gamla jobb. Jag stod och tänkte innan hos mamma att jag kommer sakna rumpan av mig efter alla arbetskollegor jag skaffat mig nu. Dem är guld värda!

Men nu ska jag tänka positivt till nya jobbet, detta kommer bli ap bra och jag tror på de hära! :) Yaaaj.. 3 månaders provanställning sen har jag fast arbete liksom. Vilket som är så svårt nu med tanke på finanskrisen och det möget. Usch och fy. Så jag är fasiken lyckligt lottad :)

Till sommaren kanske vi ska tågluffa :) Jag, Adrian, Emma och Nicke :) om det blir av ska det bli så himla skoj... Och saknar dem till tusen också... Men vi träffas nog snart hoppas jag verkligen... :)

Nu ska jag lägga mig, snart kan jag inte skriva rätt mer, ögonen ser i kors så jag somnar inom väldig snar framtid :)

Morgondagen består av städning och tvättning... Adrian jobbar 13.30-22 imorgon :( så ensam kväll för mig och DayDay....

Nu ska jag gå och försöka få lite massage av Adrian :P Sen ska vi sova... :) Ha det underbart där ute! Och snäälla för er egen skull. Tänk positivt...

Like i said, se på "the secret", Det är lätt värt det....!!

 
 
missmaddis

missmaddis

20 januari 2009 16:20

Aj Löv Jo!

http://missmaddis.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 april 2009 10:24

Jag kan inte bestämma mig!   Så just nu skriver jag på;   www.missprekar.blogg.se   Vad tycker ni? ska jag hålla mig där, eller stanna kvar här?   Beslutångest!!! :) ...

Av Pernilla - 23 april 2009 20:36

Min andra blogg är http://missprekar.blogg.se

Av Pernilla - 20 april 2009 08:36

Yes, Måndag idag ja! Jobbat inatt 23-08, det totalt onödiga passet som jag hatar på mitt schema. Jag är den ända som har det, orättvist! :P Slutade åtta imorse, men börjar igen kl 16-08 =( Ihh...   Sitter nu hemma hos mamma (då det inte är lönt att j...

Av Pernilla - 17 april 2009 08:10

Jag vet att jag suger på att skriva blogg numera :P ska försöka bli bättre..   Jobbat inatt, efter 6 härliga lediga dagar. Tog semester förra helgen pga. Jannes 50års fest och för att Emma och nicke skulle komma, men av olika anledningar har vi skju...

Av Pernilla - 9 april 2009 21:30

Åh jag är så fruktansvärt trött på bittra människor. Hela vintern har alla varit så bittra... Är det inte nu när vår/sommarvädret kommer igång som även humöret ska komma igång? Åh bittra människor! Lägg ner.... Bli glada för en gång skull!!!!!!!!!!!!...

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards