Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Vart på läkarebesök

Av Pernilla - 9 januari 2009 20:37

Som ni läst i mitt förra blogginlägg så skrev jag om den gångna helgen. På läkarbesöket i söndags var mitt blodtryck på 140/90, och normalt för min ålder ska det ligga mellan 110-120/60-65. Med andra ord var det skyhögt. EKG:et visade att hjärtat var normalt, dock att det slog lite för fort. Slog i 88, vet inte vad det normala är.

läkaren beordra mig att ringa vårdcentralen dagen därpå för tidbokning av provtagningar etc. Ringde på måndagen och fick tid till fredagen (idag) en hel vecka skulle jag gå med dess oro.

Fredag idag då. Jobbade 7-15.30, men tog komp 9-11 för jag skulle vara hos läkaren 09.30 Kom in och fick lägga mig på britsen. Fick ligga där en stund och bli helt avslappnad innan hon skulle ta blodtryck. Hon tog blodtryck, till min häpnad låg det nu på 120/60, helt perfekt :) Jag blev störtglad. Hon lyssnade på hjärta och lungor, allt såg bra ut :) Helt överlycklig. Hon kände även på spottkörteln, men kunde inte känna något. Hon skickade mig till blodprov... Ghaaa jag som är livrädd för nålar och sprutor och allt därtill. Som tur är, så är jag alltid förberedd :) Så emla salva hade åkt på armveken en halvtimme innan besöket. Ha.. så jag kände inte ett skit, tack och lov. på mitt första blodprov hade jag också bedövningssalva så kändekit då heller. Men jag var helt förtvivlad och fick eget rum och fick ligga ner på bristen. I tårar tog ssk mitt första blodprov. Stolt var jag efter att lyckats ta mig igenom det :) Det sjuka är att jag klarade av en biopsi i bröstet, men trodde inte jag skulle klara blodprov. Men ack det gjorde hon :)

Och idag, tog jag en nummerlapp och fick nummer 28, på skylten visade det 26, så två stycken före mig. Jag var nervös för jag visste att när skylten visade nr 28 var det min tur för det hemska nålsticket. Men... till min häpnad gick jag in och satte mig i stolen och tittade bort, jag fällde inte en tår, skrek inte :P och sa inte ett knyst mer än "ta den tunnaste nålen" :P haha.. Gick hur bra som helst. Jag sa till och med åt Adrian att stanna i väntrummet för det skulle gå så snabbt :) så jag genomförde detta själv :P

på måndag eller tisdag får jag veta om det är något fel. De skulle kolla salthalten samt njurfunktionen, järn i blodet och spottkörteln. Så vi får hålla tummarna nu på att det inte är något :)


Och, en glad nyhet till. Jag fick jobbet :) Jag skrev tidigare också att jag sökt jobb som personlig assistent i Eslöv, gick på bredvidgång i onsdags och i torsdags fick jag samtal ifrån min nya chef att jobbet är mitt :) en månads provanställning sen är jag fast anställd i kommunen. det är så härligt så det är inte sant. Men jag är dock nervös till tusen. Personlig assistent till en person som är 2 år äldre än mig bara och som är helt klar i knoppen. Men, det ska säkert gå bra :) det är mest nätter jag jobbar, sovande nätter. jobbar 13 dagar i månader, så det är inte så farligt fast det är närmare 80%, men min fasta tjänst är på 76%. Sa upp mig idag på mitt jobb i staffanstorp :) chefen blev inte jätteglad men det bryr jag mig inte om. Har tagit ut mina sista semesterdagar nu i januari, och har tagit mina turer på nya jobbet i Eslöv. Dock inte alla men de jag kan. Så jag börjar permanent den 1 februari :) Jobbar ca 9 nätter denna månaden sen börjar jag permanent som sagt :) Ska bli roligt, men samtidigt mycket nervöst med ny personal samt ny boende och så vidare. Men jag är glad :) denna månaden och nästa blir det bra ekonomiskt för mig ;) Naaajs.... Ska kanske boka semester till sommaren. Får se. Nu ska jag gå igen. Är ledig lör-måndag nu :) jobbar tisdag i staffanstorp och har min första natt i eslöv på onsdag. 16-08. Har även 24 timmars pass där. Pain. Men det ska gå, man har ju sovande nätter :) Kan tyvärr inte skriva mer om jobbet här, men jag kan säga att det kommer bli riktigt roligt. Den 17:e är det personalfest där, så då ville boende att jag och min partner skulle komma :) Sjukt roligt, lära känna alla. Nu ska jag gå, är hemma hos svärmor nu och har nyss ätit :) ska snart hem till mamma och hämta lillebror. Vi ska ha honom inatt hos oss :) Myspys. Jag, Adrian, Sammy och Daisy :) Hihi.. nu ska jag gå.. men vi hörs när vi hörs.. See yaa.. Jag är stolt över mig själv för idag, jag var mycket duktig hos läkaren idag trots att det är en av mina största farhågor. Vi hörs!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 april 2009 10:24

Jag kan inte bestämma mig!   Så just nu skriver jag på;   www.missprekar.blogg.se   Vad tycker ni? ska jag hålla mig där, eller stanna kvar här?   Beslutångest!!! :) ...

Av Pernilla - 23 april 2009 20:36

Min andra blogg är http://missprekar.blogg.se

Av Pernilla - 20 april 2009 08:36

Yes, Måndag idag ja! Jobbat inatt 23-08, det totalt onödiga passet som jag hatar på mitt schema. Jag är den ända som har det, orättvist! :P Slutade åtta imorse, men börjar igen kl 16-08 =( Ihh...   Sitter nu hemma hos mamma (då det inte är lönt att j...

Av Pernilla - 17 april 2009 08:10

Jag vet att jag suger på att skriva blogg numera :P ska försöka bli bättre..   Jobbat inatt, efter 6 härliga lediga dagar. Tog semester förra helgen pga. Jannes 50års fest och för att Emma och nicke skulle komma, men av olika anledningar har vi skju...

Av Pernilla - 9 april 2009 21:30

Åh jag är så fruktansvärt trött på bittra människor. Hela vintern har alla varit så bittra... Är det inte nu när vår/sommarvädret kommer igång som även humöret ska komma igång? Åh bittra människor! Lägg ner.... Bli glada för en gång skull!!!!!!!!!!!!...

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards