Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Jahapp då är man sjuk igen ja

Av Pernilla - 5 januari 2009 08:17

Vad som är felet vet jag inte ännu.


Jag och Adrian hade ett gigantiskt bråk i torsdags, det var då allt började. Jag började få känningar i bröstet, blev orolig men glömde det sedan dagen därpå.

Kl 14 i fredags skulle jag på anställningsintervju :) Gick skitbra faktiskt.. Riktigt nöjd :) får väl snart veta om jag får det eller inte :) Tiderna var lite klyddiga bara :/ men återkommer senare med det om ifall att jag inte får det :P

Efter det gick jag hem till mamma igen, busade med lillebror och gosade med honom osv. Vi åt middag vid fem, då började dem förbaskade känningarna igen, fast värre. What the hell? vad händer? Min vänstra arm började domna bort. Jag blev sjukt orolig, vi ringde sjukvårdsupplyssningen och undrade vad vi skulle göra. Ringa 112? åka till akuten? eller bara stanna hemma? Dem trodde att det var biverkningar av zybanen (Sluta röka tabletter som jag fått utskrivet utav läkare) visst okej, så vi stannade hemma. Hade ont hela kvällen och känseln i armen kom sakta tillbaka. Lördagen kom, fortfarande ont, pulsen var snabb och intensiv hela helgen. Satt jag och tittade på film kände jag hela hjärtat slå i hela kroppen, kändes som om hela kroppen rörde sig för varje hjärtslag. I söndags vaknade jag av samma skit. Kraftig puls och känningar. Jag stod inte ut och ringde jourcentralen i eslöv, dem rådde mig till Lunds jourcentral. Jag fick en tid kl 21. Nervös som attans var jag. Till slut åkte jag och Adrian in där och vi kom in till läkaren 21.15 ungefär. Han kollade puls och blodtryck och lyssnade på hjärtat. Jag hade alldeles för högt blodtryck för min ålder 140/90, tror normalt är 120/65. Han bad mig vänta i korridoren tills en ssk kallade in mig igen för ett EKG. Jag kom in och fick ta av mig tröja och BH och dem satte på mig dessa magnet grejorna på kroppen. Adrian satt tålmodigt i andra änden av rummet. Jag försökte ta det lugnt och andas djupt när de skrev ut EKG:et. Efter det fick jag vänta i korridoren igen. Läkaren kallade in mig en stund senare. Jag hade då gråtit i korridoren för Adrian av rädsla för att det skulle vara något allvarligt. Jag är dunder rädd för allt med sjukhus och nålar. Usch fy... Kom in och han berättade att det inte var något fel på hjärtat, men det slog lite för snabbt, det slog 88. Men, blodtrycket var alldeles för högt så jag skulle ringa vårdcentralen (idag) och boka tid för blodprover och spring EKG och massa annat skit för att utesluta struma. Jag är livrädd för jag vet inte vad det är. Jag har fortfarande ont i hjärtområdet eller vad man kan kalla det. Och pulsen är fortfarande hög. Har försökt ringa vårdcentralen sen fem i åtta, 1 min över åtta är det ovanligt långa köer. Whaat?! sen dess har dem sagt samma sak. Jag är så rädd för nålar, så jag ska inom apoteket och köpa emla salva innan jag går någonstans och ska ha nålar i mig. Hell yeah.... Hoppas innerligt att det inte är något allvarligt :( Ghaaa... Allt bara händer. Först misstänkt bröst cancer, sen utslag så dem trodde jag skulle sluta andas för några veckor sen och nu detta? What the fuck, jag orkar inte hur mycket som helst.. nu måste jag gå.. ska in till eslöv och lämna bilen med adrian sen ska jag, sammy, adrian, padde och alldin in till lund och kolla lite kläder. Får fortfarande inte tag på vårdcentralen. Grrrrrr... vi hörs sen. Må det inte vara något farligt. Inshallah......

 
 
Nathalie

Nathalie

7 januari 2009 01:47

Har du slutat röka? :)

http://www.nathaliewetterberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 27 april 2009 10:24

Jag kan inte bestämma mig!   Så just nu skriver jag på;   www.missprekar.blogg.se   Vad tycker ni? ska jag hålla mig där, eller stanna kvar här?   Beslutångest!!! :) ...

Av Pernilla - 23 april 2009 20:36

Min andra blogg är http://missprekar.blogg.se

Av Pernilla - 20 april 2009 08:36

Yes, Måndag idag ja! Jobbat inatt 23-08, det totalt onödiga passet som jag hatar på mitt schema. Jag är den ända som har det, orättvist! :P Slutade åtta imorse, men börjar igen kl 16-08 =( Ihh...   Sitter nu hemma hos mamma (då det inte är lönt att j...

Av Pernilla - 17 april 2009 08:10

Jag vet att jag suger på att skriva blogg numera :P ska försöka bli bättre..   Jobbat inatt, efter 6 härliga lediga dagar. Tog semester förra helgen pga. Jannes 50års fest och för att Emma och nicke skulle komma, men av olika anledningar har vi skju...

Av Pernilla - 9 april 2009 21:30

Åh jag är så fruktansvärt trött på bittra människor. Hela vintern har alla varit så bittra... Är det inte nu när vår/sommarvädret kommer igång som även humöret ska komma igång? Åh bittra människor! Lägg ner.... Bli glada för en gång skull!!!!!!!!!!!!...

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards