Alla inlägg den 17 april 2009

Av Pernilla - 17 april 2009 08:10

Jag vet att jag suger på att skriva blogg numera :P ska försöka bli bättre..


Jobbat inatt, efter 6 härliga lediga dagar. Tog semester förra helgen pga. Jannes 50års fest och för att Emma och nicke skulle komma, men av olika anledningar har vi skjutit upp det ett slag.. Dessa 6 dagar har varit himelskt sköna :) Ledig 6 dar liksom, DET är mycket inom vården.. Så det var lite tufft att börja jobba igår igen. Men det gick bra.. Tillbaka i verkliga livet och i rutinerna, rätt skönt ändå :P eller något.. Hehe..

Nu är jag åter ledig igen tills söndag kl 23. Så det var skönt med en strödag på jobb sen ledig igen.. Perfa!!

Ikväll ska jag och Adrian hem till Andrè och kolla film och käka gott :) Andrè är en kille som jag umgicks med alltid under högstadiet, och har inte träffats sen dess... Så hittade vi varann på facebook av alla ställena :P och träffades häromveckan och gick i affärer och käkade tillsammans.. Samma gamla härliga Andrè.. så det var himla kul och det ska bli himla kul ikväll :)


Imorgon ska jag eventuellt träffa sara... Även vi har funnit kontakten igen efter år och dar.. så det är skönt :) Vet dock inte vad vi ska göra, men något blir det nog :)


Som jag tidigare skrev så var jag på Jannes (styvfassans) 50 års fest i lördags.. Det var så jäkla roligt... Han hyrde en lokal och det blev väl iallafall en 50 pers som dök upp.. Vi åt och dansade som f a n.. Alla de antika danserna.. Kycklingdansen, "huvud, axlar knä o tår dansen", Abraham och hey magarena eller vad den heter.. Haha ja de var en lyckad fest må jag säga :) Till slut höll jag tal för Janne inför allihop, tack gode Gud för att jag kände alla annars hade jag skämts en grad eller två :P Och det är såhära, gråter Janne gråter jag.. vet inte varför, men man har ju vissa folk som man inte klarar av att se gråta, däribland är Janne en av dem för mig.. Och givetvis MITT i talet ser jag Janne få någon tår, så jag fick säga i talet "Gråt inte Janne för då gråter jag" och folk skrattade och han började gråta och givetvis började jag sippra tårar :P men jaa.. so what!? Det var tillägnat Jan banan.... :) Lyckat Lyckat!!


Fy katten vad jag längtar tills vi flyttar!! För er som inte vet så har vi fått en lägenhet i Eslöv nu, en 2a i sallerup... OCH det bästa av allt, den ska nyrenoveras.. så jag har varit nere och valt tapeter.... Himelska tapeter dem har att välja mellan, så jag njöt :) Hoppas nu bara att tapeterna passar ihop :/ Jag och Adrian var nere på Ebo i tisdags för att kolla på de som jag hade valt, jag var lite skeptisk och behövde Adrian så han kunde berätta vad han tyckte :).. och Adrian tyckte vi skulle hålla oss på dem.. så de va ju bra :) Hoppas hoppas de blir finio =) Längtar som in i bomben på att flytta, jag älskar att flytta... Låter sjukt men jag älskar att packa upp sina saker och möblera och få det finfint... Vi flyttar den 1 Juli och vår semester börjar den 6 juli.. och då är vi lediga 3 veckor tillsammans i nya lägenheten, perfekt att semestern kom precis där :) Ihh mig längtar!!


Nej, nu ska jag äta lite frukost tänkte jag.. Slutade jobb för snart en halv timme sen och är upp om mamma en snabbis bara.. ska åka hem om ett tag :) Vi ses när vi ses.. Take Care


Ciao

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tycker du min blogg är bra?
 Ja
 Nej
 Kan bli bättre
 Inte lönt att fortsätta

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards